معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اجرای طرح نظام سلامت شهری با هدف دسترسی به عدالت در سلامت

رشت (پانا) -آبتین حیدرزاده، معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره نظام سلامت شهری که در استان گیلان قرار است اجرا شود، گفت هدف از اجرای این طرح رسیدن به عدالت در سلامت است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نظام سلامت شهری با هدف دسترسی  به عدالت در سلامت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اجرای طرح نظام سلامت شهری در گیلان گفت: هدف از اجرای این طرح رسیدن به عدالت در سلامت است. یعنی دسترسی عادلانه به خدمات اولیه سلامت در اختیار همه افراد ساکن شهر و حاشیه شهر قرار بگیرد.

حیدرزاده اظهار کرد: با اینکار عملا هر خانواده یک سفیر سلامتی خواهد داشت. یک پزشک عمومی خواهد داشت که با خانواده ها در ارتباط هستند و از طریق سیستم ارجاع با کمترین هزینه می‌توانند با خانواده ها ارتباط برقرار کنند و از پزشکشان استفاده کنند.

حیدرزاده در پاسخ به اینکه چندنفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، گفت: برنامه ما دسترسی داشتن کل مردم گیلان به این طرح است اما این طرح از شهرستان انزلی آغاز می‌شود و بعد با شهرستان لنگرود ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با پیش بینی اعتبار لازم برای این طرح گفت: کل اعتبار پیش بینی شده در کشور معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: ما سه برنامه از قبیل، پزشک خانواده شهری، هر خانه یک پایگاه سلامت و شهر سالم-شهر پایدار داریم تا مردم از یک محیط زیست پاکیزه با بهترین شرایط ممکن بهره بگیرند.

حیدرزاده مهم ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی در استان گیلان را اجرای برنامه شهر سالم-شهر پایدار دانست و گفت: بیشترین خطر از طریق دفع فاضلاب و دفع نامناسب پسماند به گیلان وارد شده و تا پایان سال ۹۹ پوشش کامل این طرح در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار