ارزیابی بهداشتی از ۴۳۹ واحد آموزشی در اردبیل

219 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های اردبیل بستری هستند

اردبیل (پانا)- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ارزیابی بهداشتی ۴۳۹ واحدآموزشی توسط این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
219 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های اردبیل بستری هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بر اساس تصمیم این دانشگاه در اولین روز بازگشایی مدارس، ۴۳۹ آموزشگاه اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفت.

شهرام حبیب زاده افزود: در این بازدیدها که بصورت حضوری و بدون اطلاع قبلی انجام شد، مدارس از حیث رعایت پروتکل های بهداشتی، میزان استفاده دانش آموزان از ماسک، ضد عفونی کردن سطوح و کلاس های درس و ... مورد بررسی قرار گرفته و برای روز اول" قابل قبول" ارزیابی شدند.

او تصریح کرد: پایش و ارزشیابی رعایت پروتکل ها در مدارس در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت تا به شرایط ایده آل برسیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با اشاره به آمار کرونای استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده که از این تعداد ۲۶ نفر در اردبیل، ۴ نفر در پارس آباد، ۷ نفر در مشگین شهر، ۵ نفر در گرمی و ۲ نفر در خلخال بستری و خوشبختانه ۳۲ نفر با بهبودی نسبی مرخص شده اند.

حبیب زاده افزود: در حال حاضر تعداد ۲۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ بیمار در بخش‌های ICU تحت مراقبت قرار دارند و متاسفانه ۲ نفر در طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند که به بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

او با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: از لحظه خروج از منزل تا بازگشت به منزل در لحظاتی که در تماس با هم هستیم خطر انتقال ویروس وجود دارد، بنابراین باید به فرزندان خود آموزش دهیم که فاصله اجتماعی ۵/۱ متری را رعایت کرده از ماسک استفاده کنند، از وسایل و نوشت افزار و آب آشامیدنی شخصی استفاده کنند، در زمان خوردن و آشامیدن دست‌های خود را بشویند و حداقل تماس را با وسایل فلزی در سطح مدرسه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: اگر دانش آموزی علائم تنفسی دارد یا در خانواده، کسی مبتلا هست حتما در خانه بماند و کسانی که مشکوک به بیماری هستند حتما به پزشک مراجعه کرده و بعد از تایید پزشک به مدرسه بروند.

حبیب زاده به مدیران مدارس توصیه کرد پروتکل‌های بهداشتی و اجرای آن را به دقت تحت نظارت داشته باشند تا خطری متوجه دانش آموزان در مدرسه نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار