نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی طرح کرد:

ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و ایستگاه‌های آتش نشانی

تبریز(پانا) - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد ضروری است همزمان با توسعه شهر، بروزرسانی تجهیزات و ایستگاه های عملیاتی مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز قرار گیرد و ما هم به عنوان نماینده سعی در برطرف کردن مشکلات این سازمان داریم.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و ایستگاه‌های آتش نشانی

به گزارش شهریار، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با حضور در سازمان آتش نشانی تبریز و دیدار با مدیرعامل این مجموعه تشریح کرد: تمامی آتش نشانان افرادی هستند که همیشه جان خود را برای نجات جان و مال مردم به خطر می اندازند که این بالاترین مقام انسانیت است.

میرتاج الدینی با قدردانی از زحمات شبانه روزی آتش نشانان بیان کرد: وجود آتش نشانان در یک شهر و مجموعه نماد امنیت و آرامش برای جامعه است.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانی تبریز از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: برج یانقین نشانه قدمت آتش نشانی تبریز است و در کنار سایر نمادهای توسعه قرار گرفته است.

هم اکنون بیشترین میزان حوادث آتش‌نشانی مربوط به حوادث آسانسور است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز نیز در این دیدار گفت: ۳ تا ۵ دقیقه میانگین زمانی استاندارد برای رسیدن به محل حادثه است که بیشترین میزان حوادث نیز مربوط به حوادث آسانسور است و ضروری به نظر می رسد نظارت کافی بیشتری برای آسانسورهای شهری برای کاهش میزان حوادث آسانسور از سوی مراجع ذیربط انجام گیرد.

آتش پاد علیرضا زبردست دیگر برنامه های مورد نظر این سازمان برای ایمن سازی را، صدور طرح های ایمنی برای کاخانجات عنوان کرد و خواستار پیگیری این طرح از سوی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شد.

زبردست به اقدامات آموزشی در بعد وسیع توسط حوزه آموزش سازمان اشاره کرد و افزود: آموزش های حضوری تئوری و عملیاتی در تمامی مقاطع سنی و تحصیلی انجام و در ایام کرونایی نیز این آموزش ها به صورت مجازی از طریق سایت و نرم افزار همیار آتش نشان تداوم داشت.

وی دیگر اقدامات عملیاتی این سازمان را عقد تفاهم نامه برای ساخت و طراحی ربات آتش نشان در قالب پهپاد با همکاری دانشگاه آزاد ایلخچی اشاره کرد و یاد آور شد: بکارگیری این پهپاد در راستای بروز رسانی تجهیزات عملیاتی، رصد و اطفاء سریع محل حادثه و حفظ جان آتش نشانان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار