ممنوعیت دریافت کمک مالی از خانواده‌ها برای تامین تجهیزات بهداشتی مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش خبر داد دریافت اجباری هر گونه وجه از خانواده‌ها برای تامین تجهیزات بهداشتی مدارس ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت دریافت کمک مالی از خانواده‌ها برای تامین تجهیزات بهداشتی مدارس

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره وجاهت قانونی اخذ وجه اجباری برخی مدارس از خانواده ها برای تامین تجهیزات بهداشتی مدارس، بیان کرد: مدارس اجازه ندارند که به اجبار اخذ وجهی از خانواده ها برای تامین تجهیزات بهداشتی مدارس داشته باشند.

وی ادامه داد: همانطور که خانواده ‌ها دغدغه تامین تغذیه و پوشاک فرزندانشان را دارند در شرایط مواجهه با بیماری کرونا هم توصیه ما این است که اگر خانواده‌ای امکان تامین تجهیزات یا کمک به مدرسه را برای تجهیزات بهداشتی دارد، مضایقه نکند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده‌ها در صورت مشاهده اخذ وجه اجباری مدرسه از آن‌ها می‌توانند با مراجعه به ستادهای نظارت منطقه و استان یا مراجعه به سایت shekayatmedu.ir این موضوع را اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

مدیران باید بر اجرای شیوع نامه‌های بهداشتی مدارس نظارت کنند

مظفر با تاکید بر اینکه مدیران مدارس وظیفه اصلی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدارس را بر عهده دارند، اظهار کرد: شیوه نامه های بهداشتی و اعتبار لازم برای تامین تجهیزات و اجرای آن به مدارس ابلاغ شده است که مدیران موظف هستند بر اجرای کار نظارت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه توصیه جدی وزارت آموزش و پرورش بر حفظ سلامت دانش آموزان است، گفت: برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس اولویت اصلی تامین زیرساخت های بهداشتی لازم و اجرای حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

مظفر اظهار کرد: اگر احیانا خانواده‌ها در مدرسه‌ای حاضر شدند که مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد و فاصله گذاری انجام نمی شود باز هم می‌توانند از طریق ستادهای نظارت منطقه و استانی اطلاع رسانی کنند یا از طریق سایت مذکور این موضوع را را پیگیری کنند. سه لینک ثبت شکایت، گزارش مردمی و نظارت همگانی بر ثبت نام در سامانه شکایات داریم که البته فرآیند ثبت نام تمام شده است اما رعایت شیوه‌نامه‌های ‌بهداشتی به عنوان یکی از موارد مورد توجه در برنامه‌های مدارس را دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار