مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی خبر داد

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری (علمدار) به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها وفضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان (به عنوان دبیرخانه جشنواره) ویژه همکاران فرهنگی (اداری و آموزشی) و دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی به برخی اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص وعمل برای نسل جوان ونوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی وهمدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه‌مند و تقدیر ازآنها برخی از این اهداف هستند.

رمضانی همچنین به زمان جشنواره ونحوه ارسال آثار اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از تاریخ 18 شهریورماه تا دهم آذر ماه 1399 از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) و کانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به آدرس (Alamdar99@) علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی گفت: رشته‌هایی که علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را ارسال کنند در بخش فرهنگیان شامل: شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی ونقاشی خط است و در بخش دانش‌آموزی نیز در دوره اول ودوم ابتدایی: نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی و متوسطه دوره اول و دوم: نقاشی، خاطره نویسی ودل نوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه است.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی محورها و موضوعات جشنواره را برشمرد و گفت: این محورها شامل: شهید سلیمانی: رفتار وسبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان و نوجوانان و یاران خویش، شهید سلیمانی: ساده زیستی، اخلاص در عمل، کارآمدی، مردم دوستی وخدمت به مردم، شهید سلیمانی: وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر، شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی، شهیدسلیمانی، شجاعت و مقاومت، شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس آموز، ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با آن شهید، نقش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان فرماندهان ارشد وموفق مقابله با داعش و گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم عراق و سوریه، راز محبوبیت شهید سلیمانی، نگاه شهید سلیمانی به حجاب و عفاف است.

وی افزود: آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره به صورت ویدئو کنفرانس روز سه شنبه 18/6/1399 - ساعت 9 تا 10:30 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سالن قصرشیرین برگزار می‌شود. محل برگزاری این جشنواره نیز همزمان در کرمان - گلزار شهدای کرمان، در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار