مدیر کل تامین اجتماعی فارس:

متناسب سازی حقوق مستمری بگیران گامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است

شیراز (پانا) - مدیر کل تامین اجتماعی فارس اعلام کرد اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، عدالت اجتماعی را در پی دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
متناسب سازی حقوق مستمری بگیران گامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، ابراهیم کشاورز در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی فارس گفت: تا قبل از اجرایی شدن طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران، ماهیانه 450 میلیارد تومان به عنوان حقوق مستمری بگیران پرداخت می‌شد که با اجرایی شدن طرح مذکور این مبلغ به 500 میلیارد تومان افزایش یافته است و با همت رییس جمهور ، وزیر کار و مدیر عامل تامین اجتماعی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی بیشتر برداشتیم.

وی با اشاره به سایر هزینه‌های تعهدات بیمه‌ای اظهار کرد: ماهیانه 150 میلیارد تومان صرف هزینه درمان و 50 میلیارد تومان صرف تعهدات کوتاه مدت بیمه‌ای مانند بیمه بیکاری و ایام بیماری می‌کنیم که با حقوق مستمری بگیران در مجموع ماهیانه 700 میلیارد تومان صرف این تعهدات می‌شود.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس در ادامه گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، در خوشبینانه‌ترین حالت، میزان وصول حق بیمه از محل پرداخت حق بیمه توسط بیمه‌شدگان در فارس ماهیانه 500 میلیارد تومان است که در مقایسه با هزینه‌های پرداختی ، ماهیانه 200 میلیارد تومان کسری بودجه داریم و با توجه به تمامی شرایط سخت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی تمام تعهدات خود را از جمله پرداخت مستمری بازنشستگان و مطالبات مراکز درمانی به روز انجام داده است.
کشاورز همچنین با اشاره به مطالبات یک هزار و 200میلیاردی تامین اجتماعی از کارفرمایان فارسی تاکید کرد: ظرفیت تشکلات کارگری و بازنشستگی به‌عنوان یکی از صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی، ایجاب می‌کند که با ترغیب کارفرمایان در پرداخت به موقع مطالبات سازمان و پرداخت حق بیمه تمامی افراد تحت پوشش از تامین اجتماعی حمایت کنند؛ چرا که هرچه ورودی سازمان در مبحث وصول حق بیمه افزایش پیدا کند سازمان نیز قادر به ارائه خدمات بیشتری به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران می‌شود.
وی در پایان سخنان خویش با اشاره به پوشش بیمه‌ای 46 درصدی استان فارس گفت: فاصله 5 درصدی استان فارس از میانگین پوشش بیمه ای 51 درصدی کشور نشان دهنده عدم اطلاع برخی کارفرمایان از مزایای قانون تامین اجتماعی است و امیدواریم که کارفرمایان و صاحبان کسب و کار استان نسبت به انجام وظایف بیمه ای خود همت گمارند.

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، طرحی بزرگ و ستودنی است
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس نیز با قدردانی از تلاش‌های یک‌سال اخیر مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: صندوق تامین اجتماعی متعلق به کارگزاران این صندوق است و متولیان این صندوق باید حافظ این آن باشند و نگذارند که افرادی از راه ناصواب بر سر این سفره بنشینند.
راستگو در ادامه، طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان را طرحی بزرگ و ستودنی برشمرد و گفت: بعد از یک دهه انتظار با همت دولت و مسئولین تامین اجتماعی شاهد اجرای افزایش حقوق و متناسب سازی حقوق بازنشستگان شدیم که به نوبه خود این اقدام ارزشمند را ارج می نهیم و امیدواریم که اشکالات جزئی آن نیز به زودی حل شود.
وی در پایان آمادگی خود و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان را برای پیگیری وصول مطالبات تامین اجتماعی و همچنین ترغیب اعضای تحت پوشش کانون برای استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار