تاریخی عنوان کرد: شهردار مدرسه اولین فرصت برای نقش آفرینی اجتماعی نوجوانان

تهران (پانا) - با حضور حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه و مسعود نصرتی جانشین رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تفاهمنامه همکاری با هدف تنظیم چارچوب عملیاتی همکاری متقابل و مشترک در زمینه فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی دانش‌آموزی و مدرسه به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تاریخی عنوان کرد: شهردار مدرسه اولین فرصت برای نقش آفرینی اجتماعی نوجوانان

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش در آیین امضای تفاهمنامه، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری جلسه گفت: این جلسه مقدمه‌ای است برای اولین مواجهه زیست بوم نوجوانان در مدرسه همراه با تعهدات اجتماعی که باید در محور مدرسه با آن آشنا شوند. قطعا اگر نظام بخواهد آینده خود را تضمین کند و نقطه زنی دقیقی را انجام دهد باید بر روی دوران نوجوانی و دانش‌آموزی سرمایه گذاری کند.

حسین تاریخی، تحصیل و تعهد اجتماعی دانش‌آموزان را امری راهبردی و استراتژی برای نظام و انقلاب دانست و افزود: اینکه دانش‌آموز در این مقطع سنی هنگامی که در مدرسه قرار دارد بداند که در همان محیط مدرسه و در کنار تحصیل علم نسبت به خدمات اجتماعی تعهد و توانمندی دارد. البته ما تجربه بسیار شیرینی داریم از باب اینکه مسئول انجمن اسلامی در مدرسه اداره را 3 روز در هفته با رضایت کامل مدیر مدرسه بر عهده گرفته است.

دبیرکل اتحادیه ضمن اشاره به ماموریت اصلی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: امیدواریم که این اتفاق مهم با توجه به ظرفیت‌هایی که در انجمن اسلامی هست و رویکرد ویژه آن اعم نخبه یابی و نخبه پروری بتواند زمینه‌ای را فراهم کند تا نسلی آشنا و توانمند در محیط پیرامونی خود تربیت شوند.

در این مراسم جانشین رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح (شهردار مدرسه) گفت: موضوع تفاهمنامه در واقع رویکرد فرهنگی و بنیادی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مدارس برای ایجاد آدرسی به آینده سالیانی است که شروع شده است و عنوان شهردار مدرسه برای ما بسیار جذاب است چرا که می‌توانیم برنامه‌های حوزه مدیریت شهری را در مدارس تعریف کنیم.

نصرتی افزود: تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان باعث کشف و پرورش استعدادها و مدیرپروری و افزایش حس تعلق در آنها خواهد شد.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با این اهداف و به منظور تبیین نقشه راه و تدوین برنامه‌های عملیاتی است تا بتواند زمینه‌های بروز شایسته ترین افراد را برای مدیریت در کشور فراهم آورد.

یکی از اهداف این تفاهم نامه، تنظیم چارچوب عملیاتی همکاری متقابل و مشترک در زمینه فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی دانش‌آموزی و مدرسه محور با تاکید بر اجرای طرح شهردار مدرسه است و به موجب مفاد این تفاهم نامه، فرایند اجرایی طرح شهردار مدرسه به این شرح است که ابتدا نامزدی دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای مسئولیت‌های شورای مدرسه، شهردار مدرسه و معاونت‌های آن اعلام می شود و انتخاب شهردار و اعضای شورای مدرسه و معاونین شهردار با رای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و توجیه انتخاب شدگان توسط کارشناسان و رابطین طرح در شهرداری‌ها و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صورت می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار