آغاز متفاوت سال تحصیلی در دبستان قدوسی منطقه ۱۲

تهران (پانا) - امروز شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ سال تحصیلی جدید با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز و تمامی مدارس به صورت رسمی بازگشایی شد زنگ سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دبستان قدوسی به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز متفاوت سال تحصیلی در دبستان قدوسی منطقه ۱۲

مراسم بازگشایی دبستان دخترانه قدوسی ، به همراه جشن شکوفه در روز شنبه ۱۵ شهریور نواخته شد. در این مراسم که در حیاط دبستان برگزار شد، با به صدا درآمدن زنگ مدرسه، سال تحصیلی جدید آغاز شده و دانش آموزان که به اتفاق اولیای خود در مدرسه حضور داشتند.

هاله سمواتی، مدیر دبستان قدوسی در گفتگو با پانا اظهار کرد: دانش آموزان در گروه های ده نفره به همراه آموزگار خود در چهار زمان بندی یک ربع ساعت ، جهت استقرار در کلاس و آشنایی بیشتر با اموزگار ، به کلاس خود مراجعه کردند.

سماواتی افزود: این مراسم ویژه دانش آموزان پایه ششم در ساعت هشت صبح تا ده برگزار شد. براساس تصویب شورای مدرسه، این هفته هر روز به حضور دسته جمعی یک پایه تحصیلی در مدرسه به اتفاق اولیای خود اختصاص دارد، که پس از آن گروه های دانش آموزان برای حضور در کلاسها ، اعلام و تایم بندی نهایی کلاسها مشخص می شود. در ادامه اضافه کرد: اموزگاران هر کلاس با بیان مطالب مهم که طی سال اولیا باید مد نظر داشته باشند، پس از اتمام جلسه مشترک اولیا و دانش آموزان ، با مراجعه گروهی دانش آموزان به کلاس ، مطالب مهم بهداشتی و قوانین برگزاری کلاس به صورت حضوری و غیر حضوری را برای دانش آموزان خواهند داشت.

وی تصریح کرد: کلاسها رسماً برای هر پایه از روز بعد از برگزاری جلسه عمومی تشکیل می شود. ضمن این که مدرسه هر روز باز بوده و همه کارکنان آموزشی و اجرایی در آن حضور دارند. و برای حضور دانش آموزان هیچ الزام و اجباری درنظر گرفته نشده است. و آنها می‌توانند بنابر شرایط خود به حضور یا عدم حضور تصمیم بگیرند، ولی مقرر شد که مدرسه در جریان تصمیم خانواده قرار بگیرد تا بتواند نسبت به حضور و غیاب دانش آموزان دقت عمل لازم را داشته باشد. وی افزود: از طرفی کلیه اقدامات کلاسهای حضوری برای دانش آموزان در منزل نیز ارسال شده و در شورای مدرسه تصویب شد که هر ماه جلسات ارزیابی حضوری و رفع اشکال نیز برای بچه ها برگزار شود. البته این اطمینان خاطر به خانواده ها داده شد که کلیه پروتکلهای بهداشتی رعایت خواهند شد. پس از هربار مراجعه دانش آموزان کلاسها ضد عفونی شده و شرایط بهداشتی لحاظ خواهد شد.

در ادامه مدیر دبستان عنوان کرد: امروز جشن شکوفه ها نیز برای دانش آموزان پایه اول برگزار شد. در این جشن که با معطر شدن فضا با اسفند همراه بود و دانش آموزان پس از ضدعفونی کردن دستها ، یک کیف بهداشت به عنوان هدیه دریافت کردند که در آن ژل ضدعفونی کننده و ماسک قرار داده شده بود و با آموزش به کودکان یادآوری شد که چگونه باید از آن استفاده کنند. تحویل کتابها، بسته آموزشی، پک پذیرایی و گرفتن یک عکس یادگاری از دیگر اقدامات امروز در جشن شکوفه ها بود. دانش آموزان اول ابتدایی نام خودشان را که قبلاً آماده شده بود ، به سینه زدند تا در روزهای آتی که بدون حضور اولیا به کلاس خواهند رفت ، سریع شناسایی و سازماندهی شوند. به هر خانواده برای دیدار و صحبت با آموزگار و سایر کارهای پیش بینی شده حدود پنج دقیقه وقت اختصاص داده شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار