نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی :

تربیت دانش آموزان انقلابی، متدین، متفکر و مجاهد وظیفه آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه مسوولان آموزش و پرورش و نیاز جامعه اسلامی تربیت دانش آموزان انقلابی، متدین، متفکر و مجاهد است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش آموزان انقلابی، متدین، متفکر و مجاهد وظیفه آموزش و پرورش است

حجت السلام «سیدمهدی قریشی» روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در ارومیه در جمع دانش اموزان مدرسه شهید مصلی نژاد افزود: مسوولان آموزش و پرورش در سالم سازی محیط برای تربیت علما و اندیشمندان آینده کشور نقش بسزایی دارند.

وی معلمی را شغل انبیا عنوان کرد و گفت: این تعبیر بهترین و با ارزشترین جایگاه را برای معلمان در دین اسلام رقم زده است.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: تکریم جایگاه معلم ضروریست و یادآوری شان و منزلت معلمان نیز برای جامعه باید همیشه تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام انسان تربیت شده از مقام فرشتگان نیز اولی تر است گفت: کار معلمان تربیت انسان اشرف مخلوقات است و از این مقام مقامی بالاتر وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: در دین اسلام مساله تعلیم و تعلم و معلم واژه ها مقدسی هستند چرا که اگر تعلیم و تعلم نباشد خلقت انسان بدون مفهوم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: سرخلقت هستی مساله تعلیم و تعلیم بوده و محور این موضوع معلمان هستند.

وی با بیان اینکه دانش اموزان باید قدر معلمان را بدانند بیان کرد: معلمان باید سخنان رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و همواره در تربیت دانش اموزان مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب تربیت دانش اموزان متفکر، عامل و مجاهد، متدین و اندیشمند به رفع مشکلات کمک شایانی می تواند داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار