«ماه عاشقی» اباعبدالله‌الحسین در فرهنگسرای اندیشه

تهران (پانا) - فرهنگسرای اندیشه با برپایی حسینیه مجازی «ماه عاشقی» و تدارک برنامه‌های متنوع عرض ارادتی به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
«ماه عاشقی» اباعبدالله‌الحسین در فرهنگسرای اندیشه

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، به دلیل شیوع ویروس کرونا، عزاداری سید و سالار شهیدان در محرم امسال متفاوت‌ از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و اقامه عزا برای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با شیوه‌های دیگری برپا شده است. بسیاری از هیئت‌ها با کوتاه کردن زمان مراسم خود و برپایی مراسم در فضای آزاد تلاش کردند ضمن رعایت نکات بهداشتی، عرض ارادتی به ساحت شهدای کربلا داشته باشند و همچنین تعدادی از خانواده‌ها نیز به پویش هر خانه یک حسینیه پیوستند.

حسینیه فرهنگسرای اندیشه نیز با برپایی تکیه «ماه عاشقی» به شیوه متفاوتی مراسم عزاداری خود را برگزار کرده که همچنان ادامه دارد. این مرکز فرهنگی که رسالت اندیشه‌ورزی را نیز برعهده دارد، با دعوت از چهره‌های فرهنگی، اندیشه‌ای و مداحان اهل بیت، با شیوه متفاوتی برنامه عزاداری خود در فضای مجازی را تدارک دیده است.

ویژه برنامه‌های ماه عاشقی و حسینیه فرهنگسرای اندیشه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مداحان و سخنرانان اهل بیت(ع) در فضای مجازی برگزار می‌شود. در زیر گزارشی از این ویژه برنامه ارائه می‌شود:

وعاظان برجسته کشور از «فرهنگ عاشورایی» سخن می‌گویند

«ماه عاشقی» ضمن برپایی عزاداری امام حسین(ع) تلاش کرده تا به شبهات پیرامون کربلا پاسخ دهد، همچنین در بخش دیگری سعی دارد معارف، عبرت‌ها و مفاهیم والای قیام امام حسین را برای نسل امروز تبیین کند. برهمین اساس، فرهنگسرای اندیشه با موضوع محوری «فرهنگ عاشورا» سراغ جمعی از خطیبان و وعاظ برجسته کشور رفته و بخش‌هایی از صحبت‌های آنان با این موضوع را به تصویر کشیده است.

آیت‌الله صدیقی، آیت‌الله ابوالقاسم دولابی، حجت‌الاسلام حسینی قمی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی و .. از جمله سخنرانان حسینیه فرهنگسرای اندیشه‌اند که به بیان فرهنگ عاشورایی می‌پردازند.

شعرخوانی شاعران آیینی برتر کشور

بخش دیگر ماه عاشقی، اختصاص به شعرخوانی جمعی از شاعران برجسته آیینی کشورمان دارد، سیدحمیدرضا برقعی و احمد بابایی در حسیینه فرهنگسرای اندیشه به شعرخوانی پرداخته و در این قالب عرض ارادتی به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دارند.

ذکر مصیبت آل‌الله در فضای مجازی

مداحان و ذاکران اهل بیت با حضور در حسینیه مجازی به ذکر مصیبت اهل بیت می‌پردازند. حاج مرتضی طاهری و حاج مهدی مختاری دو ذاکر اهل بیت‌اند که در فرهنگسرای اندیشه به روضه‌خوانی و مرثیه‌خوانی می‌پردازند.

گفتنی است حسینیه مجازی فرهنگسرای اندیشه در روزهای آتی ادامه دارد و فیلم‌های این عزاداری از طریق صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار