خلبان محمدیوسف احمدبیگی به همرزمان شهیدش پیوست

تهران (پانا) - سرتیپ دوم خلبان آزاده «محمدیوسف احمدبیگی» از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس به برادر شهیدش امیر سرتیپ یعقوب احمدبیگی و دیگر یاران شهیدش پیوست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
خلبان محمدیوسف احمدبیگی به همرزمان شهیدش پیوست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ دوم خلبان محمد یوسف احمدبیگی از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، پس سال‌ها از تحمل درد و رنج به ‌جامانده از دوران اسارت، به لقاءالله پیوست.

مرحوم احمدبیگی متولد بیستم فروردین ‌ماه ۱۳۲۷ در روستای قلعه جعفربیگ (جعفریه فعلی) در شهرستان تویسرکان است. وی خلبان بمب‌افکن اف۴ بود و قبل از شروع جنگ تحمیلی، مدت‌ها با دشمن بعثی که از گروه‌های ضد انقلاب مانند احزاب کومله و دموکرات به مرزهای غربی و جنوبی ایران تجاوز کرده بودند، جنگید و پروازهای شناسایی رزمی زیادی انجام داد.

سرتیپ دوم احمدبیگی در سه ماهه اول دفاع مقدس در عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی و بمباران اهداف مختلف از جمله انهدام تلمبه‌خانه «کی ۲» در عمق خاک دشمن حضور فعالی داشت. وی در ۲۹ آذرماه ۱۳۵۹ در یک عملیات هوایی علیه دشمن، مورد اصابت ضدهوایی رژیم بعث قرار گرفت و همراه با کابین عقب خود، ایوب حسین‌نژادی به اسارت دشمن درآمد و پس از تحمل بیش از ۹ سال و ۹ ماه اسارت، به میهن بازگشت.

مرحوم سرتیپ دوم خلبان آزاده احمدبیگی روز جمعه (۱۴ شهریور) پس از تحمل سال‌ها درد و رنج به‌جامانده از دوران اسارت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران به همرزمان شهیدش پیوست. پیکر این خلبان سرافراز نیروی هوایی ارتش، امروز در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار