پناهی روا: تلاش می کنیم دانش آموزان از طریق فضای مجازی ایمن نقش اجتماعی شان را ایفا کنند

تهران (پانا) - زهرا پناهی روا، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی در مراسم نمادین بازگشایی مدارس منطقه۵، از گسترش مجلس دانش‌آموزی در ۳۵۰ منطقه و شهرستان های کشور خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پناهی روا: تلاش می کنیم دانش آموزان از طریق فضای مجازی ایمن نقش اجتماعی شان را ایفا کنند

پناهی روا با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم پشتیبان رهبرمان باشیم و فرمایش های اخیری که خطاب به آموزش و پرورش داشتند را بتوانیم به‌خوبی اجرایی کنیم و تلاش برای تربیت انسان های صالح و سالم داشته باشیم.
پناهی روا گفت: باتوجه به اینکه دنیا با مهمان ناخوانده ای به نام کرونا دست به گریبان شده است و ایران هم از این قصه مجزا نیست، آموزش و پرورش اقدام به برنامه ریزی برای نحوه ادامه آموزش دانش‌آموزان داشت. با توجه به اینکه در ستاد کرونای کشور تصمیمات گرفته می شود، شیوه وزیر آموزش و پرورش این بود که در این شرایط هم با توجه به سند تحول بنیادین از آموزش عقب نمانیم و برنامه های آموزشی دانش آموزان با قوت تمام پیگیری شد.
پناهی روا با اشاره به برنامه های حوزه پرورشی در ایام کرونا گفت: برنامه های حوزه پرورشی هم از امر آموزش و پرورش در شرایط کرونا عقب نماندند و قرار شد از طریق بسته های تحول آفرین که حدود ۲۵ بسته تحول آفرینی در سطح وزارت آموزش و پرورش است، مساله آموزشی دانش‌آموزان پیگیری شود. این بسته ها با توجه به برنامه های متعدد آموزشی و پرورشی دانش آموزان و فرهنگیان تدوین و مشخص و برنامه ریزی شده است تا بتوانیم بر آن اساس برنامه آموزش را محکم و قوی پیش ببریم و مهری را آغاز کنیم که با مهرورزی همراه باشد.
پناهی روا با اشاره به اهمیت استفاده از شبکه شاد برای آموزش دانش‌آموزان گفت:‌ مساله شیوع ویروس کرونا تهدیدی برای تک تک عزیزان ماست، اما باتوجه به اینکه تمام تلاش و همت مان این است که موارد بهداشتی و پروتکل ها در حداکثر ممکن رعایت شود از طریق حضوری و مجازی این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و همچنین باید بتوانیم از فرصت فناوری ها، به آموزش دست پیدا کنیم. در همین راستا مهم ترین و موثرترین اقدام وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شبکه شاد بود. این شبکه دانش‌آموزی به مرور زمان مشکلاتش را مرتفع کرد و اکنون در شرایط بسیار خوبی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. با توجه به اینکه خطرات فضای مجازی دانش آ‌موزان ما را تهدید می کند اما استفاده از شبکه های داخلی آموزش های ایمنی را برای دانش آموزان رقم می زند.
پناهی روا افزود: باز بودن مدارس به این معنی نیست که دانش‌آموز مثل قبل دائم سرکلاس باشد و قطعا جانب احتیاط رعایت می شود و همه پروتکل های بهداشتی باید دقیق رعایت شود و موارد ستاد کرونا باید جدی گرفته شود.
پناهی روا در ارتباط با مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلس دانش آموزی یکی از برنامه های مهم حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است و مطابق سایر حوزه های پرورشی برای آن یک بسته تحول آفرینی در نظر گرفته شده است و انشالله قرار است این روزها بسته ها به استان ها ابلاغ شده و عملیاتی شود. در این بسته ها فضایی ایجاد شده تا دانش آ‌موزان عضو مجلس دانش آموزی از طریق فضای مجازی گرد هم بیایند و فرآیند و برنامه هایی که مجلس دانش آموزی مدنظر دارد، اجرایی شود و دانش آموزان از طریق شوراها فعالیت اجتماعی شان را داشته باشند، حتی شده از طریق فضای مجازی نقش اجتماعی شان را ایفا کنند.
وی افزود: درصدد هستیم مجلس دانش‌آموزی را گسترش دهیم. باتوجه به برنامه های تدوین شده، مجلس دانش‌آموزی را در ۳۵۰ مناطق و شهرستان های کشور گسترش دهیم. با توجه به اینکه در مرکز استان ها مجلس دانش آموزی را داریم این گسترش در راستای گسترش فعالیت های اجتماعی دانش آموزان است. تلاش مان این است حتی در شرایط فعلی سال تحصیلی به گونه ای رقم بخورد که فرآیند قوی و محکم آموزش دانش‌آموزان را داشته باشیم و امیدواریم به هدفی که در سند تعریف شده به‌خوبی در این شرایط دست پیدا کنیم و این مهم با کمک و همکاری همه نیروهای خوب انقلابی رقم می خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار