هاشم سلیمی آشتیانی در بازگشایی مدارس منطقه ۱۲:

خیرین مدرسه ساز به فکر 6 گروه معلولان جسمی و ذهنی باشند

تهران (پانا) - بازگشایی مدرسه فاطمیون در منطقه۱۲ به همت نادیا صبوری، مدیر دبیرستان فاطمیون و با حضور هاشم سلیمی آشتیانی، موسس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و انجمن خیرین حامیان دانش آموزان استثنایی کشور و انجمن ام اس و همکاران و دبیران این دبیرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه ساز به فکر 6 گروه معلولان جسمی و ذهنی باشند

هاشم سلیمی آشتیانی، بزرگترین خیر مدرسه ساز کشوری در مورد اسم مدرسه فاطمیون وشان و منزلت حضرت زهرا (س) سخن گفت و افزود: حضرت زهرا (س) شاهد و ناظر اعمال ما خواهد بود و باید همواره ائمه اطهار و معصومین را الگو واسوه خویش قرار دهیم. با توجه به این که هرسال بازگشایی مدارس اول مهر و مصادف با هفته دفاع مقدس بود باید این امر مهم را یادآوری کرد و از دلاوری ها و شجاعت عزیزانی که برای دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کرده اند، سخن گفت.

وی تصریح کرد: اینترنت و وسایل ارتباط جمعی مضرات و فایده هایی دارد. از این وسایل باید برای ارتقای دین و دانش استفاده کرد.

وی درمورد تاثیر دوست خوب، احسان به پدر و مادر و حرمت معلم صحبت کرد و حکایتی در مورد قدردانی و احترام به معلم را بیان و اضافه کرد: باید از نیروی جوانی و عمرمان به نحو احسن استفاده کنیم.

آشتیانی تصریح کرد: کسی که در جای محروم مدرسه بسازد و کسی این مسئله را نداند، ثواب کارش چند برابر است. پیشنهاد می کنم، کسانی که بیش از دو مدرسه در کشور ساختند به فکر 6 گروه کم بینا، نابینا، کم شنوا، ناشنوا، اوتیسم، اختلالت رفتاری، گفتاری و جسمی حرکتی هم باشند. که تعداد اینها در کشور شناخته شده است و بیش از 100 هزار نفر هستند که بسیاری از خانواده ها به دلیل نداشتن امکانات و مدارس کافی از تحصیل محرومند.

وی گفت: کسانی که ممکن است تا به حال طعم کار خیر را نچشیده اند، برای یک بار هم شده امتحان کنند. همان طوری که صفر جلوی اعداد گذاشتن در مال افزودن لذت دارد، خرج کردن آن در راه خدا و مردم لذت دارد. زیرا تمام ثروت و هستی ما بعد از خدا ازکنار همین مردم کسب شده است. یقینا اگر افراد یک بار این طعم را بچشند هرگز کنار نخواهند رفت.

وی اضافه کرد: ما فردی داریم که به نیت ساخت یک مدرسه وارد مدرسه سازی شده و در حال حاضر دهها مدرسه تحویل نوجوانان و نونهالان این مملکت داده است. باید متذکر شویم کسی که مدرسه می سازد یا در بنای مدرسه کمک می کند تنها خیر نیست، زیرا این سنگ و سیمان و آجر و آهن یک فضای فیزیکی و مطلوب برای دانش آموزان ایجاد می کند. در اصل شما مربیان، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش کشور و شما دانش آموزان عزیز و گرامی هستید که شکل دهنده اصلی این بناها هستید. خیر واقعی معلمین و مربیان و کادر آموزش و پرورش و شما دانش آموزان عزیز هستید که این ساختمان را از بالقوه به بالفعل در می آورید. امیدوارم که همه مردم ما در تمامی زمینه ها به ویژه اشتغال و ازدواج و مسکن همراهی و همکاری مادی و معنوی در زمینه های مختلف جهت کمک به افراد نیازمند این کشور را داشته باشند و تا امان دارند از امانت های خداداده در هر زمینه ای استفاده کنند. به گفته قران کریم که با «حمد» آغاز شده و با «ناس» پایان یافته است، بسیاری از بزرگان دین و مراجع عظام تقلید در زمان حیات و در پیغامهای ممات تذکر داده اند که هیچ کاری بعد از عبودیت حضرت باری تعالی و بندگی، بالاتر از خدمت به خلق نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: در قرآن کریم آیات زیادی متذکر شده ان « الذین آمنوا و عملوا الصالحات » و حدود 10 آیه تذکر داده شده که در راه خدا مال و جان خود را می دهند. یک آیه در سوره توبه آیه 111 با جان و مال تذکر داده شده است که در مورد شهدا صدق می کند. بنابراین نتیجه می گیریم که در بسیاری از موارد گذشتن از مال، انشالله اگر مورد توجه باری تعالی واقع شود، بالاتر از جان است. مصداق واقعی آن این است که هرکسی صبح از منزل خارج شده برای کسب در آمد و معیشت خانواده خود و چنانچه کسی که متعرض به او شود گاه تا پای جان پیش می رورد. بنابراین گذشت مال یعنی گذشت جان است.

در آخر ضمن توفیق روز افزون برای دانش آموزان سلیمی آشتیانی اشاره کرد: 10 مدرسه با کمک های مردمی ساخته شده است.

همچنین صبوری، مدیر دبیرستان، ضمن خیر مقدم به دانش آموزان وهمکاران حاضر، خواستار سلامتی و پیروزی این عزیزان شد.

صبوری همچنین در مورد برگزاری کلاس ها و نحوه تدریس دبیران و تغییراتی که در برنامه های کلاسی و تصمیم گیری در مورد چگونگی حضور دانش آموزان در مدرسه و تفاوت در مورد برگزاری کلاس ها که نسبت به سالهای گذشته ایجاد شده است خبر داد.

در ادامه دبیران در مورد دروس و نحوه برگزاری آزمون های مستمر و پایانی توضیح دادند. هر دبیر نحوه تدریس و فعالیت خود را جداگانه بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار