استاندار اردبیل عنوان کرد:

دانش آموزان الگو‌های فرهنگ سازی در جامعه هستند

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل اعلام کرد دانش آموزان سفیران فرهنگی در جامعه و بین خانواده‌ها بوده و الگو‌های فرهنگ سازی در جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان الگو‌های فرهنگ سازی در جامعه هستند

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در مراسم بازگشایی مدارس با حضور در مدرسه دخترانه جعفرزاده محله اروج آباد ناحیه یک اردبیل گفت: حضور دانش آموزان در مدارس نشاط و شادابی را به جامعه تزریق می‌کند و این نشاط و جنب و جوش در افزایش انگیزه و فعالیت همه مردم نقش موثری دارد.

او ضمن تبریک بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید افزود: تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت از همه چیز برای ما مهم تر است، چرا که تربیت صحیح می‌تواند در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مدرسه، خانه دوم همه دانش آموزان است افزود: بعد از اولیای دانش آموزان که نقش مهمی در تربیت آن‌ها دارند مربیان و معلمان دلسوز در جهت دهی زندگی این عزیزان متاثر هستند و مثل پدر و مادر دلسوز انه در تربیت این طیف از جامعه تلاش می‌کنند.

بهنام جو تصریح کرد: جامعه دانش آموزی یک جامعه بزرگ است و نفوذ و تاثیر گذاری این طیف روی خانواده‌ها و جامعه بیش از سایر طیف است.

او ادامه داد: وقتی قشر عظیمی از دانش آموزان در تبلیغ و تشویق موضوعی وارد جامعه و خانواده‌ها می‌شوند در واقع با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را برای شکوفایی جامعه خلق می‌کنند.

استاندار اردبیل دانش آموزان را الگوی بسیار خوبی برای اصلاح یک جامعه بر شمرد و افزود: وقتی دانش آموزان با نظم و پوشش مناسب و رعایت اصول و الگو‌های بهداشتی، در خیابان و محل حرکت می‌کنند الگوی مناسبی بر‌ای بزرگتر‌ها هستند و مردم عادی با مشاهده این طیف برای اصلاح نارسایی‌ها تفکر و تامل کرده و از رفتار این سفیران کوچک عبرت می‌گیرند.

بهنام جو رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس را بسیار ضروری برشمرد و بیان کرد: دانش آموزان با درک خطر ویروس کرونا فاصله اجتماعی را در مدارس رعایت می‌کنند و چنانچه بزرگتر‌ها در خانه و جامعه پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند با واکنش این قشر مهم و تاثیر گذار مواجه خواهند شد.

او افزود: همان گونه که کودکان و نوجوانان به عنوان همیار پلیس جهت رعایت اصول رانندگی و بستن کمربند ایمنی پدر و مادر خود را مجاب می‌کردند، در بحث کرونا نیز این اتفاق قابل درک است و تا پایان این ویروس خطرناک باید با رعایت تمام جوانب بتوانیم از ظرفیت دانش آموزان جهت آگاه سازی جامعه استفاده کنیم.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از مسوولان آموزش و پرورش گفت: با وضعیت حاکم کرونایی معلمان دلسوز همواره در انجام وظایف خود بصورت مجازی و حضوری تلاش کردند و در آینده نیز تکلیف بزرگ انسان سازی بر گردن این طیف از جامعه است که امیدواریم نقش خودشان را در جهت دهی و هدایت جامعه به خوبی ایفا کنند.

بهنام جو از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خواست با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا حساس باشند و معلمان دلسوز نیز نقش مخرب این ویروس در جامعه را به خوبی تبیین کنند تا با کشف واکسن و درمان قطعی آن بتوانیم کار‌های روزمره خود را به‌خوبی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار