مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

شعار امسال آموزش و پرورش خراسان رضوی،سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی خواهد بود

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم نمادین بازگشایی مدارس استان عنوان کرد در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، وظیفه ما در مدارس دوچندان است، از یک طرف حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران و از طرفی توجه به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی به عنوان اولویت فعالیت های آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شعار امسال آموزش و پرورش خراسان رضوی،سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی خواهد بود

قاسمعلی خدابنده در این مراسم که صبح روز 15 شهریور 99 در هنرستان جمیله متقیان میلانی ناحیه سه مشهد برگزار شد، با توصیف آغاز سال تحصیلی به نوروز دانایی و بهار دانش و بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد: فعالیت آموزشی قریب به یک میلیون و 350 هزار دانش آموز با تلاش حدود 90 هزار همکار فرهنگی در استان از امروز شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله بازگشایی مدارس باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مولد سرمایه انسانی نقش بی بدیلی در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دارد، به ویژه کشور ما که در مسیر توسعه قرار گرفته است و این مهم توجه بیشتری به آموزش و پرورش را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموزان امروز را گردانندگان و مسئولان فردای جامعه و کشور دانست و تصریح کرد: هرچه در مسیر رشد و ارتقای آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود، نتایج و محصولات این سرمایه گذاری در آینده برداشت خواهد شد.

خدابنده با بیان اینکه امسال در شرایطی فعالیت آموزشی مدارس آغاز می شود که کشور میهمان ناخوانده ویروس کرونا را تجربه می کند، ادامه داد: در این شرایط وظیفه ما در مدارس دوچندان است، از یک طرف حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران و از طرفی توجه به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی به عنوان اولویت فعالیت های آموزش و پرورش استان است.

این مقام مسئول با با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود، باید بیاموزیم چگونه با وجود ویروس کرونا از خود و دیگران مراقبت کنیم و فعالیت های روزمره خود را به انجام برسانیم گفت: ضمن اولیت دادن به سلامتی دانش آموزان و همکاران و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بایستی با استفاده از فناوری های نوین، تجهیز مدارس، پرورش خلاقیت در همکاران ودانش آموزان، استفاده از ظرفیت اولیا محترم دانش آموزان، نظارت بیشتر خانواده ها بر امر آموزش و بهره مندی از سامانه شاد، توجه ویژه ای به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی داشته باشیم.

خدابنده در پایان با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش استان سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی خواهد بود افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سنوات گذشته نیز با تلاش های بسیار سعی در ایجاد فرصت های جدید برای دانش آموزان داشته است، بنابراین امیدواریم با تمام توان در مسیر ارتقا سلامت دانش آموزان و آموزش مهارت ها به فرزندان این آب و خاک قدم برداریم.

در این مراسم از "تسنیم یحیوی" فرزند شهید مدافع سلامت شهید "دکتر وحید یحیوی" تجلیل به عمل آمد، دکتر وحید یحیوی استاد دانشگاه و پزشک متخصص چندی پیش در جریان درمان بیماران مبتلا به کویید 19 به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار