امام جمعه اردبیل:

تمام تلاش‌ها بر این باشد تا از وارد شدن آسیب به توان علمی و آموزشی کشور جلوگیری شود

اردبیل (پانا)- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عنوان کرد در شرایط کرونا بایستی تمام تلاش‌ها بر این باشد تا از وارد شدن آسیب به توان علمی و آموزشی کشور جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تمام تلاش‌ها بر این باشد تا از وارد شدن آسیب به توان علمی و آموزشی کشور جلوگیری شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم استانی زنگ بازگشایی مدارس که با حضور مسئولان دستگاههای استانی در دبیرستان شهید بهشتی ناحیه ۲ اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در شرایط کرونا دغدغه زیادی درباره وضعیت آموزشی کشور وجود دارد و بایستی تمام تلاش‌ها بر این باشد تا از وارد شدن آسیب به توان علمی و آموزشی کشور جلوگیری شود.

او با سخت شمردن کار معلمان و دانش‌آموزان در ایام کرونا، افزود: اکنون دغدغه زیادی در خصوص شرایط آموزشی کشور داریم، به خصوص دغدغه دانش‌آموزان دوره ابتدایی که از حضور در فضای آموزشی و مشاهده عناصر الهام‌بخش محروم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به جهش در رشد و توسعه علمی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی و پس از صفویه دوره افول علمی کشور بود، اما با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی جهش بزرگی در رشد و توسعه علمی کشور به وقوع پیوست.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت علم و دانش را در جوامع کنونی غیرقابل انکار دانست و بیان کرد: حساس‌ترین بخش کشور آموزش و پرورش است، زیرا آینده کشور به دست جوانانی سپرده خواهد شد که از آموزش و پرورش برخاسته‌اند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت و توسعه دادن حوزه‌های مختلف کشور باید ذهن‌ها معطوف آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی باشد و قدرت هر جامعه در گرو توان علمی و تربیتی آن جامعه است.

دراین مراسم اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور طی سخنانی ضمن تقدیر وتشکر از عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به دستگاه عظیم تعلیم و تربیت پیام وزیر آموزش وپرورش را به سمع ونظر عزیران رساند.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش که توسط قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور قرائت شد، به شرح زیر است:

«به نام او که بزرگ آموزگار هستی است»

و باز، «بهاری دیگر در راه است»؛ و آن، نه «بهار طبیعت» که «بهار تربیت» است.

همان بهاری که «احتیاج به یادگرفتن»را در وجود کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز پر گوهر «زنده»، و«اشتیاق به یاددادن» را در دل آموزگاران، معلّمان، دبیران، مربیان و مدیران آن «ارزنده»می‌دارد.

و در «پانزدهم شهریور»، «فصل رویش» آغاز می‌شود.

همان فصلی که «منوّر به نور دانش» و «مزیّن به زینت ادب» و «معطّر به عِطر مهربانی» است.

امسال وزارت آموزش و پرورش به همراه مشتاقان تعلیم و تربیت، به اضطرار شرایطِ حاصل از حضور ناخوانده و البته گزنده‌ «ویروس کرونا»، کمی زودتر از موعد همیشگی، در حالی به استقبالِ بهارِ آراسته به علم و ادب، آغوش می‌گشاید و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کند که فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل وابستگی‌های اجتناب ناپذیر به«بسترهای نوین آموزشی» و فضای مجازی به عنوان معین و مکمّل مدرسه، بیش از سال‌های پیش به مساعی معلّمانه‌ فرهنگیان فرهیخته از سویی و مشارکت همه جانبه‌ خانواده‌های گرامی از سوی دیگر نیاز دارد.

این جانب، ضمن پاسداشت «ماه محرّم» و درک عمیق «مصائب» و «مسائل» این «ماهِ رُستن و رَستن»و اَرج نهادن به «سعی و صبر» آسمانی «قافله‌ی عشق»، به ویژه قافله سالار آن «حضرت اباعبدالله الحسین» (ع) و نیز بزرگداشت «هفته‌ دفاع مقدس» و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای آن دورانِ غرورآفرین، مسرورانه «احیای مجدد بوستان دین و دانش» و «رویش دوباره‌ غنچه‌های تعلیم و تربیت» را به باغبانان باغ بینش، یعنی «جامعه‌ فهیم فرهنگیان» و نیز آینده ساز ایران اسلامی، یعنی «دانش آموزان عزیز» و همچنین به همدلان و همیاران نظام تعلیم و تربیت، یعنی «اولیای گرامی» آنان تبریک می‌گویم و صمیمانه از درگاه اوّل معلّم عالَم برای همه‌ «جاهدان عرصه‌ آموزش» و «مجاهدان وادی پرورش»،سال تحصیلی سرشار از توفیق و سرریز از تعالی تمنّا دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار