استاندار مازندران: سازمان دانش‌آموزی طرح «همیار سلامت» را در مدارس اجرا می‌کند

ساری (پانا) - استاندار مازندران اعلام کرد که با توجه به ظرفیت و شیوه‌های آموزشی سازمان دانش‌آموزی، اجرای طرح «همیار سلامت» به این سازمان در استان واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: سازمان دانش‌آموزی طرح «همیار سلامت» را در مدارس اجرا می‌کند

«خودمراقبتی» را عملکردی آگاهانه و آموختنی می‌دانند که مردم برای خود، فرزندان و خانواده‌شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند، از سلامت ذهنی و جسمی خود حفاظت کنند، نیازهای اجتماعی و روانی خود را برآورده سازند و از بیماری‌ها یا حوادث پیشگیری کنند. خودمراقبتی به عنوان یک مفهوم اصلی در رفتار سالم، موجب افزایش کارآیی و مهارت‌های فردی است و مهارت‌های فردی و اجتماعی در تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی یک اصل شمرده می‌شود. منش «نظم‌پذیری و قانون‌مداری» و « مسئولیت پذیری و مشارکت جویی» در آموزه‌های سازمان دانش‌آموزی در کنار آموزش‌های اولیه بهداشتی و خودمراقبتی، ظرفیت موجود در این سازمان است که برای دانش‌آموزان امکان دست‌یابی به مهارت‌های فردی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

شیوع ویروس کرونا، مراقبت‌های شخصی و رعایت بهداشت فردی را بیش از پیش مهم کرد و اینک با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش خود مراقبتی به دانش‌آموزان را دارای اهمیت بیشتری کرده است.

امروز در آیین بازگشایی مدارس مازندران که به صورت پایلوت با حضور استاندار در شهرستان سیمرغ برگزار شد، استاندار مازندران از اجرای طرح «همیار سلامت» با مسئولیت سازمان دانش‌آموزی خبر داد که با توجه به ظرفیت این سازمان به آن واگذار شده است.

احمد حسین‌زادگان به پانا گفت: «همه پذیرفته‌ایم که آموزش و پرورش ظرفیت خوبی به نام سازمان دانش‌آموزی دارد که به اعتقاد من آن‌چنان که شایسته است به این سازمان توجه نشده و کارایی آن، چنان که مورد انتظار است، در نظر گرفته نشده است.»

او با یادآوری اینکه سازمان دانش‌آموزی با توجه به نیروی انسانی، نظم و سبک و شیوه‌ای که دارد یک سازمان مترقی محسوب می‌شود، ادامه داد: «اگر قرار است این سازمان مهارت‌های زندگی و مشارکت‌های احتماعی را به دانش‌آموزان آموزش دهد، در مواقع بحرانی مانند کرونا نقش پررنگ‌تری می‌یابد.»

او گفت: «اخیرا در ستاد استانی مقابله با کرونا، جدا از تکالیف دستگاهای اجرایی، خواستیم که از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی نیز استفاده شود و طرح همیار سلامت با مسئولیت و محوریت این سازمان اجرا شود. البته این امر به سازمان هم کمک می‌کند که عضوگیری بیشتری داشته باشد و دانش‌آموزان بیشتری عضو این سازمان شود.»

حسین‌زادگان تأکید کرد که اگر قرار است مفاهیمی مانند سلامت فردی و اجتماعی به دانش‌آموزان منتقل شود، بهتر است توسط خود دانش‌آموزان صورت گیرد و سازمان نیز باید آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان بدهد که در روند این آموزش و اجرا خود درگیر بیماری نشوند.»

استاندار مازندران گفت: «خوش‌بین هستیم که با این بسیج عمومی که توسط مردم و دانش‌آموزان و فرهنگیان آغاز شده، با کمک سازمان دانش‌آموزی، کمترین آسیب را در بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های درس داشته باشیم.»

حسین‌زادگان تأکید کرد که مصوبات ستاد استانی کرونا برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست که البته به کیفیت اجرا و انجام تکالیف بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار