استاندار فارس: حفظ سلامت دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها، مربیان مدارس و دستگاه‌های اجرایی است

شیراز (پانا) - استاندار فارس آموزش و تربیت نسل آینده را از مهمترین مولفه‌ها و مقوله‌های حائز اولویت که مدنظر تمام مسوولان نظام جمهوری اسلامی است، دانست و گفت با علم‌آموزی است که می‌شود آینده بهتری را برای خود و کشور رقم بزنیم.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: حفظ سلامت دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها، مربیان مدارس و دستگاه‌های اجرایی است

عنایت‌اله رحیمی، امروز در آیین استانی نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهدای دانش‌آموز گفت: امروز فصلی نو در زندگی دانش‌آموزان است که با بیم و امید همراه است، بیم به لحاظ شیوع بیماری کرونا و امید به داشتن آینده‌ای بهتر است.

او سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را یک سرمایه‌گذاری زیربنایی عنوان کرد که قطعا ثمرات آن را نسل‌های آینده خواهند دید.

او ادامه داد: اگر امروز مدیران کشور حرفی برای گفتن دارند، حاصل تلاش معلمان در سال‌های قبل بوده‌است که اگر برای فردای کشور پیشرفت و توسعه طلب می‌کنیم باید آموزش‌های برتر و بهتری را امروز به آینده‌سازان ارائه کنیم.

به گفته او بازگشایی مدارس و ارائه آموزش رسمی در کشور مسئله‌ای است که همکاری همه جانبه‌ای را طلب می‌کند. مسوولیت بخشی از آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش، بخشی بر عهده اولیا و خانواده‌ها و قسمتی نیز بر عهده جامعه و بخشی از آن نیز برعهده دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

رحیمی اظهار کرد: هرکدام از این نهادها باید به رسالت خود عمل کنند تا دانش‌آموزان بتوانند در رفاه و آرامش مطالب را بیاموزند و در این صورت و با همکاری این نهادها می‌توانیم آینده آموزش در کشور را شکوفا و بهتر از گذشته تصور کنیم.

استاندار فارس افزود: امسال با تاکید بیشتر اولویت اول، سلامت دانش‌آموزان است و باید همه کسانی که در این زمینه مسوولیت دارند در حفظ سلامت دانش‌آموزان کوشا باشند و مسوول‌تر از همه، خود دانش‌آموزان هستند که باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه آموزش در مرحله بعد از حفظ سلامت دانش‌آموزان است گفت: آموزش با استفاده از روش‌های مختلف علمی شامل مجازی و حضوری اتفاق خواهد افتاد و دانش‌آموزان با کمک معلمان که فرشتگان علم و دانایی هستند علوم مختلف را فرا می‌گیرند.

او معلمان را فرشتگان رحمت و دانایی دانست که فضل و دانش خود را تقدیم فرزندان این مرز و بوم می‌کنند و ادامه داد: معلمان در طول سال تحصیلی علاوه بر آموزش دروس بر آموزش درس اخلاق و مهربانی و احترام به حقوق دیگران، قانونمداری و نوع دوستی به دانش‌آموزان کوشا هستند.

او خطاب به دانش‌آموزان گفت: حفظ کردن مطالب دروس برای مدت کوتاهی است که شاید کمتر از آن بهره ببرند، اما آموزش نوع دوستی و اخلاق آموزشی همیشگی است که جامعه‌ای خالی از خشونت همراه با احسان، برابری و زندگی در کنار هم را برای ما به ارمغان می‌آورد و لازم است تا معلمان امسال نیز همچون سال‌های قبل افق‌های روشن این آموزه‌ها را بر روی دانش‌آموزان بگشایند و امید و نشاط و سرزندگی را به آن‌ها ارزانی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار