زنگ بازگشایی مدارس استان اصفهان نواخته شد

اصفهان ( پانا) - زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ امروز شنبه ۱۵ شهریور طی مراسمی با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در دبیرستان دخترانه خیر ساز باقری شاهین شهر نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ بازگشایی مدارس استان اصفهان نواخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانای استان، اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: امروز با مساعدت استاندارا محترم جناب رضایی، آموزش و پرورش به گفتمان اصلی مردم اصفهان تبدیل شده است و در تمامی جلسات استانی موضوع اول، آموزش و پرورش است.

در ادامه عباس رضایی استانداراصفهان گفت : ابتدا سال جدید را به دانش آموزان و معلمین تبریک عرض می کنم. به دلیل اینکه ویروس کرونا کل دنیا را با مشکل مواجه کرده است، امسال قرار است جور دیگری سال تحصیلی آغاز شود. وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی ماسک را از هم می دزدند، در فروشگاهها صف های طولانی برای تهیه یک وعده غذایی تشکیل می شود. ولی در کشور ما با عنایات امام زمان و تدبیرات مقام معظم رهبری وتلاش دولت، ما این مشکلات رابه صورت خیلی کوچک داریم.

عباس رضایی اضافه کرد: کنکور برگزارشد،آیا باید کنکور را برگزار نکرد. باید کنکور را برگزار کرد ولی تمهیدات مربوط به شرایط کرونا را رعایت کرد. باید مراسم عزاداری برگزار شود ولی باید تمهیدات مربوط به کرونا را در آن رعایت کرد.همچنین در بحث آموزش باید آموزش را عملی کرد ولی تمهیدات را با توجه به شرایط کرونا در نظر گرفت و اجرا کرد. وی خاطر نشان کرد: همه ی ما معتقدیم آموزش و پرورش باید حضوری باشد ، ولی یکی از دغدغه های اصلی ستاد استانی مبارزه با کرونا سلامتی دانش آموزان است. تادیروز قرار بود در کل شهرستان های استان بازگشایی مدارس را داشته باشیم ، اما به دلیل اینکه دانشگاه علوم پزشکی وضعیت 4 شهرستان را قرمز بالارونده اعلام کرد، قرار شد در این شهرستان ها آموزش حضوری با یک هفته تاخیر برگزار شود، ولی آموزش مجازی در این مناطق از امروز پیگیری خواهد شد. هرروز ممکن است وضعیت کرونا در مناطق تغییر کند که طبق تغییرات تصمیم گیری می شود.

رضایی افزود: لازم است در شرایط کرونا زندگی کنیم اما باید تمهیدات زندگی با کرونا را در همه ی ابعاد زندگی چه در آموزش و چه درفعالیت اداری و دیگر فعالیت ها داشته باشیم. ما اجر می گذاریم به شهدای مدافع سلامت و ما مدیون کادر پزشکی هستیم. ما باید درس بگیریم از مقام معظم رهبری که در برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان الگو بودند. ممکن است واکسن کرونا هم تولید شود که اولا مشخص نیست تا چه زمانی واکسن آماده شود. حتی ممکن است تادوسال طول بکشد پس بهترین راه و ارزانترین راه که همه ی دانشمندان بر آن تاکید می کنند رعایت پروتکل های بهداشتی است . خبرنگار : حسن تقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار