کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

تهران (پانا) - طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ شهریور) در شرایط قابل قبول است اما عدم وزش باد موثر طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز (۱۵ شهریور ماه) کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد و آسمان نیمه ابری طی ساعات گذشته است. عدم وزش باد مؤثر طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب(۱۵ شهریور) با تداوم این شرایط جوی و افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا کاهش پیدا کند و در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

با افزایش تندی باد در نخستین ساعات فردا (۱۶ شهریور ماه) شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و با وجود آغار تردد خودروها، بهبود کیفیت هوا را نسبت به شب گذشته به‌دنبال خواهد داشت.

کاهش تندی باد طی روز شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و مشابه روز قبل به تدریج شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود، به ویژه در اواخر وقت فردا (۱۶ شهریور) با افزایش ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده می شود که سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۸ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار