سلامت دانش آموزان و آموزش با کیفیت سرلوحه برنامه های نظام آموزشی است

کاشان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کاشان اعلام کرد آغاز سال تحصیلی بزرگترین رویداد و جشن ملی-فرهنگی کشورهای جهان است که با فرایند تعلیم و تربیت، باعث تحول در جریان زندگی فرزندان جامعه می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامت دانش آموزان و آموزش با کیفیت سرلوحه برنامه های نظام آموزشی است

مقنی، مدیر آموزش و پرورش کاشان در گفت و گو با پانا، در حاشیه آیین بازگشایی مدارس شهرستان کاشان اظهار کرد: امروز سال تحصیلی متفاوتی شروع می شود که سلامت دانش آموزان و آموزش با کیفیت سرلوحه برنامه ها و فعالیتهای آموزش و پرورش است.
وی افزود: شیوع کووید 19 با همه سختیها و خطرهایی که برای جامعه بشری داشت اما جامعه فرهنگیان ما از این تهدید توانستند فرصت سازی کرده و با ایثار و وظیفه شناسی اهداف نظام آموزشی را به پیش ببرند.
وی تصریح کرد: اولین فرصت شیوع کرونا، آموزش توسعه مهارتهای زندگی در کنار یکدیگر و کمک به همنوعان بود که دانش آموزان ما در این فرصت تمرین کردند و در سال تحصیلی جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: توسعه آموزش مجازی و الکترونیک نیز دومین فرصت سازی دوران شیوع کرونا است که همکاران ما در سراسر کشور با وجود همه محدودیتها، با امکانات شخصی و در ساعت غیرموظف خود اقدام به تولید محتوا کرده و در اختیار فراگیران قرار دادند و به صورت غیرحضوری به راهنمایی خانواده ها و دانش آموزان پرداختند.
وی تاکید کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی با فاصله بین دانش آموزان در کلاس درس، استفاده از ماسک و کوتاه کردن مدت زمان کلاس ها از جمله برنامه هایی است که برای برگزاری کلاسهای حضوری درس به شدت پیگیری می کنیم.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مهمترین درس سال تحصیلی گذشته برای جامعه ما این بود که مدرسه را محدود به یک ساختمان فیزیکی نکنیم بلکه نقش اصلی مدرسه یعنی تکامل رشد شخصیت کودکان و نوجوانان نیز بر همگان روشن شد و تلاش می کنیم همه دانش آموزان از عدالت آموزشی بهره مند شوند.
مقنی گفت: اصول سه گانه آموزش و پرورش کاشان شامل پوشش حداکثری دانش آموزان با همه شیوه های آموزش، انعطاف پذیری با توجه به شرایطی که کرونا بر جامعه تحمیل کرده است و نظارت حداکثری بر فرآیند آموزش که علت غیبت دانش آموزان به صورت روزانه کنترل شده و به شکل متناسب، آموزش ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار