زنگ آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسرکشور در فارس نواخته شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه مردم ایران همواره در طول تاریخ در برابر بحران‌ها کمر خم نکرده‌اند، گفت قطعا ما مغلوب این بحران جهانی کرونا نخواهیم شد و تداوم امر آموزش یکی از راه‌های پیروزی بر این شرایط است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسرکشور در فارس نواخته شد

فرهاد اسماعیلی امروز در آیین استانی نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز، در دبیرستان دخترانه آل محمد ناحیه 2 شیراز، با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و ماه محرم و آغاز مدرسه با درس عاشورایی، گفت: خط سرخ حسین بن علی (ع) مسیر تربیت عبد صالحی چون قاسم سلیمانی است.

او بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را بر پایه دو اصل حفظ سلامت دانش‌آموزان و همکاران و تداوم آموزش در هر شرایطی دانست و افزود: در ابتدا سلامت عموم دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در اولویت این امر مهم است که از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا قطعا پیگیری می‌شود.

او اصل دوم بازگشایی مدارس را بر لزوم تداوم آموزش دانست و افزود: آموزش در هیچ شرایطی تعطیل نیست و ما منتظر حضور دانش‌آموزان هستیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شبکه شاد مکمل نظام آموزشی و برنامه‌های آموزش و پرورش است گفت: این شبکه به روزرسانی شده و هم اکنون فعال است و در خدمت همه دانش آموزان و معلمان عزیز است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در هر سه وضعیت ایجاد شده است گفت: شورای مدرسه متناسب با اقلیم، فضای مدرسه و رعایت پروتکل ها در مورد نحوه آموزش دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در خصوص سرویس مدارس گفت: امسال تامین خودرو، تایید صلاحیت رانندگان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عهده سازمان حمل و نقل و شهرداری است و این سازمان متولی و پاسخ‌گو است.

اسماعیلی گفت: هیچ برنامه آموزشی و فوق العاده‌ای متوقف نشده، بلکه شکل ارائه برنامه‌ها متفاوت شده است و شورای مدرسه در این زمینه تصمیم گیرنده است.

وی در خصوص تهیه ماسک برای دانش آموزان و موادضدعفونی و شوینده گفت: تهیه ماسک به عهده خود دانش آموزان است اما در مورد مواد ضدعفونی و شوینده اعتباری کمک شده که همچنان مجددا نیازمند کمک و مساعدت اولیا در هر زمینه نظارتی و غیره هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مردم بزرگ ایران در قرون و اعصار نشان داده اند که در برابر بحرانها کمر خم نمی کنند و هوشمندانه و با توکل به خدا ایستادگی کرده و سرانجام پیروز شده اند و به همین سبب بحران نوظهور کرونا نیز نمی‌تواند ما را تسلیم خود کند.

اسماعیلی به آموزش‌های خودجوش ارائه شده توسط معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: این بحران نه تنها بر همه عرصه‌های زندگی ما بلکه همه دنیا تاثیرگذار بوده است تاثیر خود را بر آموزش نیز گذاشت اما معلمان که افسران لشکر پیشرفت کشور هستند نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

وی افزود: در این سال تحصیلی نیز به لطف خدا و عنایت او، عشق و دلسوزی معلمان و مشارکت و همراهی اولیا فرزندانمان را از این بحران به سلامت عبور خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار