پیام مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 400-1399

سنندج(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با صدور پیامی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 400-1399 را تبریک گفت

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 400-1399

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در آستانه سال تحصیلی جدید، رشید قربانی با صدور پیامی بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفت ، متن پیام به این شرح است.

مدارس در سال تحصیلی جدید، متفاوت تر از سال های گذشته بازگشایی و دانش آموزان بعد از ماه ها دوری از کلاس های درس، دوباره به مدرسه ها باز می گردند و فضای مدارس با حضور گل های بوستان دانایی رنگ و بوی دیگری می گیرد. با شروع فعالیت مدارس، فصل دیگری از علم آموزی آغاز و جنب و جوش دانش آموزان در فضای شهر و مدارس، روح امید و فردای روشن را به جامعه تزریق می کند.

در سال تحصیلی گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا و با تعطیل شدن مدارس، آموزش تعطیل نشد و با اهتمام ویژه و مجاهدت های علمی معلمان عزیز و بهره گیری از ظرفیت و فرصت های مختلف یادگیری از جمله فضای مجازی و بستر شبکه شاد، جلوه هایی از تعهد و تلاش معلمان سخت کوش نمایان شد و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت با درک شرایط موجود، در راستای رسالت خطیر خود با خلق ابتکارات جدید به ایفای نقش پرداختند. هم چنین با همکاری جمعی از معلمان با تجربه و سرگروه های آموزشی استان محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان شامل محتوای الکترونیکی، درسنامه، بسته های یادگیری و... با اولویت دانش آموزان مناطق روستایی و حاشیه شهرها از طریق آموزش و پرورش استان تهیه و توزیع شد تا در راستای عدالت آموزشی، دانش آموزانی که به فضای مجازی و آموزش های تلویزیونی دسترسی نداشتند از آن برخوردار شوند.

سال تحصیلی جدید با سال های دیگر تفاوت زیادی دارد و آموزش و پرورش با استفاده از تجربیات کسب شده و تمهید مقدمات لازم و بهره گیری از توانمندی معلمان و اهتمام مدیران و هم چنین اقدامات انجام شده در تابستان 99 از جمله تولید محتوا و برگزاری دوره های آموزشی، خود را برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی متناسب با شیوع کرونا مهیا کرده است و مدارس از 15 شهریور ماه 99 بازگشایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی، کلاس های درس با تاکید بر حفظ سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان خدوم بر اساس شیوه نامه ابلاغی تشکیل و سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد که امیدواریم با همکاری کلیه فرهنگیان شریف و همراهی اولیای گرامی و دانش آموزان این شرایط را پشت سر گذاشته و سال تحصیلی با موفقیت به پایان برسد.

در سال جاری در اجرای سیاست ها و راهبردهای ابلاغی وزارت محترم متبوع با اهتمام همکاران خدوم و کلیه دست اندرکاران، پروژه مهر در سطح واحدهای اداری و آموزشی استان پیگیری شد و با تمهید مقدمات لازم، سال تحصیلی جدید با حضور بیش از 300 هزار دانش آموز استان آغاز می شود و در آستانه بازگشایی مدارس، برگزاری سی و چهارمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با سخنرانی و رهنمود های مقام معظم رهبری در افتتاحیه این اجلاس، گفتمان مشترکی در عرصه تعلیم و ترییت ایجاد کرد و همین موضوع باعث شد تا با اتخاذ تدابیر لازم، آمادگی و هماهنگی امور، اقدامات به صورت دقیق دنبال شود.

اینجانب با گرامیداشت ایام و تعزیت ماه محرم و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، امیدوارم سال تحصیلی جدید با وفاق و یکدلی مجموعه و همدلی کلیه همکاران و به خصوص همراهی اولیای گرامی، سالی پر از موفقیت برای دانش آموزان، فرهنگیان و آموزش و پرورش استان باشد و زمینه تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی فراهم و هر روز شاهد شکوفایی استعدادهای دانش آموزان عزیز در عرصه های مختلف باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار