مودیان با ثبت الکترونیکی اظهارنامه به امضای دیجیتال به واحد خدمات مودیان مراجعه نکنند

تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیان مالیاتی تا پایان امروز فرصت دارند تا اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار را ارائه کنند. مؤدیان باید بدانند که با ثبت الکترونیکی اظهارنامه به امضای دیجیتال یا پرداخت کل مبلغ ابرازی در موعد مقرر نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه نسخه چاپی به واحد خدمات مؤدیان نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مودیان با ثبت الکترونیکی اظهارنامه به امضای دیجیتال به واحد خدمات مودیان مراجعه نکنند

به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و خساراتی که این ویروس بر اقتصاد کشور به خصوص کسب‌وکارها وارد کرد، موجب شد تا اجرای قوانین مالیاتی در تیرماه به شهریورماه موکول شود بنابراین، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت دو ماه تمدید شد که مهلت ارائه اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده از ۱۵ تیرماه به ۱۵ شهریورماه موکول شد.

در این زمینه، مؤدیان موردنظر تا پایان امروز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی تسلیم و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

طبق هشدار سازمان امور مالیاتی، فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

در این بین، لازم است تا مؤدیان بدانند که مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیرمستقیمی است که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین وضع می‌شود و نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۹۸ همچنان ۹ درصد که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض است.

در صورتی که آن‌ها بخواهند بدهی مالیاتی خود را با ارائه چک پرداخت کنند، باید چک رمزدار و قبوض الکترونیکی سه رقم آخر مبلغ صفر بوده و به بالا گرد شود که مبالغ گرد شده به عنوان طلب مؤدی منظور و در هنگام صدور برگ قطعی تسویه می‌شود. همچنین، باید در صورت ارائه چک تضمینی به منظور پرداخت بدهی مالیاتی نسبت به صدور قبض نقدی از طریق سامانه مالیات برارزش افزوده اقدام و قبض صادر شده را همراه چک مذکور جهت وصول به بانک ارائه کنند.

در آخر این دسته از مؤدیان باید بدانند که با ثبت الکترونیکی اظهارنامه به امضای دیجیتال یا پرداخت کل مبلغ ابرازی در موعد مقرر نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه نسخه چاپی به واحد خدمات مؤدیان نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار