در آیین آغاز سال تحصیلی جدید؛

روحانی: آموزش در ایران در سخت‌ترین شرایط تعطیل نمی‌شود

سوال مهر سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰: برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده و همکلاسی‌های خود کمک کنید؟/ سه وظیفه معلمان در سال تحصیلی جدید مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای حفظ سلامت، رفع اضطراب و کپسولی کردن آموزش با شیواترین بیان در کمترین زمان است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دوگانگی خانه و مدرسه و دوگانگی جان و یادگیری نادرست است، تاکید کرد امروز علم و دانش آغاز می‌شود تا بگوییم آموزش در کشور ما در سخت‌ترین شرایط تعطیل نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: آموزش در ایران در سخت‌ترین شرایط تعطیل نمی‌شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: «آغاز سال تحصیلی امسال رنگ و بویی دیگری دارد. امسال همگی مسئولیت بیشتری دارند. همه مسئولان آموزش و پرورش و ما امسال در آزمون بزرگی قرار گرفته‌ایم. مسئولیت‌مان را باید دقیق‌تر و سخت‌تر به انجام برسانیم. برای ما مهم است که در کنار زندگی مردم و سلامت جامعه، روند آموزش در کشور جریان داشته باشد. همانطور که در ماه‌های گذشته ثابت کردیم که دوگانگی سلامت و دیانت غلط است امروز هم به همت همه دانش‌آموزان و معلمان ثابت می‌کنیم که دوگانگی خانه و مدرسه و دوگانگی جان و یادگیری نادرست است.»

وی با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش همیشه قبل از آغاز سال تحصیلی با غربالگری‌هایی که انجام می‌داد، به فکر سلامت دانش‌آموزان بوده است و دغدغه سلامت آن‌ها را داشته است، گفت: «اینگونه بوده است تا بتوانند دانش‌آموزان را به مقصد عالی خود که یادگیری و مهارت است برسانند. سلامت دانش‌آموزان به علت وجود یک دشمن طبیعی یعنی کرونا، با دقت بیشتری باید انجام بگیرد. این‌ بار بر دوش پدران و مادران و مدیران و معلمان سرافراز ما است. امروز علم و دانش آغاز می‌شود تا بگوییم آموزش در کشور ما در سخت‌ترین شرایط تعطیل نمی‌شود.»

سه وظیفه معلمان در سال تحصیلی جدید

روحانی با بیان اینکه در ایام جنگ و سختی ولی آموزش را تعطیل نکردیم، اظهار کرد: «ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، محضر معلمان عزیز می‌گویم امسال رسالت و وظایف سخت‌تر و سنگین‌تری بر روی دوش شما برای پیشرفت و تعالی کشور است. هرکس که معتقد است آموزش تعطیل شود معنی آن این است که رشد جوانان و نوجوانان و پیشرفت کشور تعطیل شود. اما در سال جدید معلمان عزیر ما علاوه به رسالت همه ساله خود، وظایف جدیدی را نیز به دوش دارند. اولین مساله مقابله با ویروس کرونا است. معلم و مدیر سنگین‌ترین بار را در مدرسه به دوش دارند. مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای سلامت‌شان در شرایط کرونا یکی از وظایف معلمان ما است . آغاز هر کلاسی با توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید باشد. مساله دوم رفع اضطراب است . ایجاد اضطراب و نگرانی در میان خانواده‌ها و جامعه و ذهن دانش‌آموز، مانع وی می‌شود که بتواند سال تحصیلی را با دقت و آرامش، پیگیری کنند. معلمان به دانش‌آموزان آرامش دهند. ضدعفونی کلاس و مدرسه، رعایت فاصله و رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک می‌تواند ما را از این بیماری مصون بدارد. وظیفه سوم معلمان این است که امسال آموزش سبک و سیاق جدیدی به خود می‌گیرد؛ کپسولی کردن آموزش با شیواترین بیان در کمترین زمان ، این اساس آموزش امسال است. آموزش امسال متفاوت است با سال‌های دیگر. ممکن است معلمان مجبور شوند برخی از تکالیف کلاس را که قبلا در مدرسه انجام می‌دادند، به خانه محول کنند. بنابراین باید پدران و مادران یاری و کمک دانش‌آموزان باشند، که همیشه بوده‌اند و امسال باید بیشتر.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امسال سال ویژه‌ای در نحوه آموزش برای دانش‌آموزان است، گفت: «من از همه معلمان و مدیران خواهش می‌کنم سلامت عزیزان ما اولویت اول ما باشد. اگر شبهه‌ای در بیماری دانش‌آموز است، او را به منزل برگردانید. اگر اعضای خانواده‌ای به کرونا مبتلا شده‌اند حق ندارند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. در خانه بمانند و از طریق تلویزیون و دیگر راه‌ها پیگیر کلاس‌هایشان باشند. سال تحصیلی 99-1400 که نیمی از این سال در سالی است که آخرین سال قرن چهاردهم است و ورود به قرن پانزدهم خواهیم داشت، بنابراین سال جدید با ایثار و نظم و فداکاری همراه است.»

روحانی امسال را سال انضباط دقیق دانش‌آموزان دانست و گفت: «چیزی شبیه پادگان‌های آموزشی نیروهای مسلح. دانش‌آموز باید حتما فاصله را رعایت کند. با تراکم در ورود و خروح نباید مواجه شوند. از مدرسه تا خانه و از خانه تا مدرسه دانش‌آموز باید اصول بهداشتی را رعایت کند. این می‌‌تواند برای رشد جامعه ما بسیار مهم هم باشد.»

وی خطاب به 14و نیم میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور که امسال آغاز سال تحصیلی خود را جشن می‌گیرند، سوال مهر را اینگونه بیان کرد: «عزیزان من فرزندان من برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده خود و همکلاس‌های خود کمک و یاری کنید؟ نحوه یاری شما به دوستان‌تان و اعضای خانواده و همکلاسی‌های‌تان به عنوان سوال مهر امسال است که امیدواریم بهترین پاسخ‌ها را دریافت کنیم.»

رئیس‌جمهوری در ادامه افزود: «سالی پر از شکوفایی، سالی پر از حرکت در مسیر علم و دانش و سالی پر از انضباط و دقت برای سلامت، برای همه شما آرزومندم. امیدوارم آن‌چنان معلمان و مدیران و خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سلامت خود کوشا باشند که هیچ مشکلی در ماه‌ها و هفته‌های آینده نداشته باشیم. شاد و موفق و پیروز باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار