نقش نظارتی آموزش و پرورش بر امور اجرایی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

شیراز ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز را مسوول تخصیص سرویس مدارس دانش‌آموزان این شهر دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش نظارتی آموزش و پرورش بر امور اجرایی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

فرهاد اسماعیلی در گفتوگو با پانا با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۳ هزار دانش‌آموز از خدمات سرویس مدرسه در شهر شیراز بهره‌برده‌اند، گفت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طبق مصوبه کارگروه ماده ۱۹ که در راس آن وزیران محترم کشور، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی است، سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز متولی تعیین خودرو، تعیین صلاحیت رانندگان و تعیین مسافت در خصوص سرویس مدارس شده است.
او ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، انجمن اولیا و مربیان به نمایندگی از آموزش و پرورش ناظر بر حسن انجام کار و عملکرد سازمان حمل و نقل شهرداری در خصوص ارائه خدمات مطلوب سرویس به دانش‌آموزان است.
او با تاکید براینکه امسال مدیران هر مدرسه خود طرف قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل برای دریافت خدمات سرویس هستند، گفت: با توجه به تغییراتی که در عقد قراردادها انجام شده برعکس سال‌های قبل که وجوه سرویس مدارس در حساب دولتی و جاری یک مدرسه تجمیع می‌شد، در سال تحصیلی جدید وجوه سرویس دانش‌آموزان هر مدرسه به حساب همان مدرسه واریز می‌شود.
به گفته‌او امسال تمامی امور مربوط به سرویس مدارس شیراز از جمله تامین خودرو، معرفی شرکت‌های حمل و نقل، تعیین مسافت و... به عهده سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز است و قراردادها بین راننده و شرکت‌های حمل و نقل و بعد از آن بین شرکت و مدیر مدرسه منعقد می‌شود و اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش به عنوان ناظر و بهره‌بردار بر اجرای این روند نظارت دارد.
او در ادامه با تقدیر از زحمات سازمان دانش‌آموزی در هدایت سرویس مدارس در چندسال اخیر، در پاسخ به علت این جابجایی مسوولیت گفت: اجرا، برنامه‌ریزی و ساماندهی سرویس مدارس تابع مصوبات کارگروه ماده ۱۸ و تایید فرماندار محترم شهر شیراز است.
او با تاکید بر اینکه در چندسال گذشته و به خصوص در دوسال اخیر وزارت آموزش و پرورش رسما سازمان دانش‌آموزی را ناظر بر اجرای سرویس مدارس کرده بود، گفت: در واقع کارگروه ماده ۱۸ و مصوبات آن تعیین کننده وضعیت سرویس مدارس در هرسال تحصیلی است که این کارگروه در جلسات خود برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این مسوولیت را برعهده سازمان حمل و نقل شهرداری گذاشته است.

به گفته او امسال اولیا و دانش‌آموزان برای تعیین سرویس باید به سامانه سپند که زیر نظر شهرداری است مراجعه کنند و تعیین و تامین خودرو برای دانش‌آموزان از طریق این سامانه انجام می‌شود.

او در خصوص امکانات این سامانه گفت: هنوز این سامانه در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته و سامانه در دسترس ما نیست و ما اطلاعات کمی از میزان امکانات و خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد، داریم که اگر نواقصی هم موجود باشد قطعا با تلاش عزیزان در سازمان حمل و نقل شهرداری رفع خواهد شد.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ، بیش از ۱۲۳ هزار دانش‌آموز با همکاری نزدیک به ۱۰ هزار راننده در قالب ۳۶ هزار و ۸۷۹ سرویس در سطح شهر جابجا شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار