فولادوند: شورای مدرسه نحوه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه مدیریت می‌کند

در ماشین‌های مینی بوس و ون باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان حضور داشته باشند مسئولیت این کار با فرمانداری‌هاست/اگر کرونایی دارید بچه‌ها را به مدرسه نفرستید

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه بازگشایی مدارس در شهر تهران توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: شورای مدرسه نحوه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه مدیریت می‌کند

عبدالرضا فولادوند ظهر امروز با حضور در شبکه خبر درباره وضعیت بازگشایی مدارس در شهر تهران گفت: در شورای مدرسه نماینده اولیا و مدیر تصمیم‌گیری می‌کند از آنجایی که آموزش و پرورش بنا را بر حضور دانش‌آموزان گذاشته این شورا اختیار دارد نحوه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه مدیریت کند.

وی ادامه داد: اگر این شورا تشخیص دهد تعداد دانش‌آموزان به تناسب و تراکم نسبت به فضای کلاس‌ها بیشتر است باید تقسیم بندی و آنان را در گروه‌های متعدد در مدرسه برای آموزش دعوت کند.

استفاده از ماسک

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره استفاده از ماسک افزود: ما زنگ تفریح به معنی زنگ تفریح گذشته نداریم دانش‌آموزان مدام رصد می‌شوند و از سوی معلمان در سر کلاس اداره خواهند شد. کمک اولیا در آموزش‌های خودمراقبتی بسیار موثر است.

فولادوند گفت: استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان از سوی خانواده و همکاری بین اولیا و مربیان بهداشت مدرسه بسیار می‌تواند در این موضوع مثمرثمر باشد.

مدارس ضدعفونی شده و می‌شوند

وی درباره ضدعفونی و مدارس نیز گفت: کارهای اولیه این موضوع انجام شده ما به کمک برخی از نهادها و مجموعه‌های خارج از آموزش و پرورش این کار را انجام می‌دهیم مواد مورد نیاز در مدارس موجود است و نیروهای ما نیز در ارتباط با نحوه ضدعفونی و مدارس آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره سرویس مدارس نیز عنوان کرد: پروتکل سرویس مدارس جدا است در ماشین‌های مینی بوس و ون باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان حضور داشته باشند مسئولیت این کار با فرمانداری‌هاست و آموزش متناسب با نیاز به رانندگان داده شده است و آنان آمادگی کامل را دارند.

اگر کرونایی دارید بچه‌ها را به مدرسه نفرستید

وی درباره اینکه اگر فردی در خانواده مشکوک و یا مبتلا به کرونا باشد گفت: بنابر تاکید وزیر آموزش و پرورش، اگر خانواده‌ها اثری از کرونا یا سرماخوردگی در دانش‌آموزان مشاهده می‌کنند باید مانع از ورود آنان به مدرسه شوند بنا بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه است اما این حضور انعطاف پذیر است.

سلامت کادر آموزشی رصد می‌شود

فولادوند به رصد شدن سلامت کامل کادر آموزشی نیز اشاره کرد و درباره بازگشایی مدارس به صورت موقت افزود: در کشورهای دنیا کلاس‌های آموزشی دایر شده است ما انتهای کرونا را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم لذا باید خود را برای مقابله با این بیماری آماده و شرایط را مدیریت کنیم لذا آموزش و پرورش معتقد است این موضوع باید مدیریت شود و اصل بر حضور و ارتباط بین دانش‌آموز و مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار