مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آغاز فعالیت تمامی مدارس استان از ۱۵ شهریور

اصفهان (پانا) _ اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اعلام کرد دغدغه مردم، دغدغه مجموعه آموزش و پرورش نیز است و سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد و اگر اعلام شده مدارس روز شنبه باز می‌شود، باز هم دغدغه خانواده ها در اولویت قرار دارد که در این صورت باید خانواده ها به دنبال روش های جایگزین برای آموزش فرزندان خود باشند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت تمامی مدارس استان از ۱۵ شهریور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته که به صورت زنده از سیمای مرکز اصفهان پخش شد، در سخنانی با اشاره به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و شیوه نامه بازگشایی مدارس که از طرف وزارت آموزش و پرورش واصل شد به تمامی شهرستان ها، نواحی و مناطق استان ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پیش بینی سه وضعیت زرد، سفید و قرمز برای سال تحصیلی افزود: فعالیت تمامی مدارس استان از روز شنبه ۱۵ شهریور مطابق شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

او ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیاز به دقت و حساسیت بالا دارد که به تمامی نواحی و مناطق نیز ارسال شده است.

وی گفت: ما نمی خواهیم نگرانی خانواده ها افزایش یابد؛ از همین رو این اختیار به خانواده‌ها داده شده است تا ضمن هماهنگی با مدیر مدرسه، تشخیص دهند آموزش فرزندانشان به چه روشی ادامه یابد که می تواند به صورت حضوری، مجازی یا تلفیقی از این دو باشد.

وی با اشاره به الزام حضور فرهنگیان در مدرسه خاطرنشان کرد: مدارس نیز مثل سایر ارگان ها و نهادهای رسمی که در طول این ایام فعالیت کرده‌اند، از ۱۵ شهریور مشغول فعالیت خواهند بود و لازم است همکاران فرهنگی در مدرسه حضور یافته و امور مربوط به آموزش دانش‌آموزان را پیگیری و رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه یادآور شد: یکی از دلایل بازگشایی مدارس به شیوه حضوری این است که بسیاری از خانواده ها و دانش‌آموزان، دسترسی کافی و مناسب به امکانات فضای مجازی یا حتی آموزش‌های مکمل از طریق رسانه را ندارند و این بازگشایی می‌تواند به تداوم مطلوب فرآیند آموزش این دسته از دانش‌آموزان کمک کند.

اعتدادی همچنین از تلاش وزارت آموزش و پرورش برای در اختیار گذاشتن سیم کارت دانش‌آموزی و اینترنت رایگان برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان و فرهنگیان به فضای مجازی در آینده خبر داد.

وی افزود : شرایط ناشی از شیوع کرونا غیر قابل پیش بینی بوده و مشخص نیست که این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. بنابراین همانطور که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش‌آموزان نیز مهم است.

اعتدادی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه سال گذشته سرانه مورد نیاز برای تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی به تمامی مدارس اختصاص یافته تا بتوانند امکانات لازم برای رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار