ابوظبی خود را قربانی انزوای تل‌آویو کرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است اماراتی‌ها نیازی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نداشتند و می‌توانستند با استفاده از ظرفیت اقتصادی کشورشان، جای محکمی در جهان اسلام برای خود ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ابوظبی خود را قربانی انزوای تل‌آویو کرد

به گزارش روابط عمومی مجلس، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقدام خائنانه امارات متحده عربی در علنی‌ کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی، گفت: از زمانی که اسرائیل حکمرانی خود را در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد، میان مردم کشورهای اسلامی به عنوان یک کشور اشغالگر و منفور معرفی شد لذا هر کشوری که به سمت سازش با این رژیم رفته و تلاش کرده آرمان‌های مبارزه مسلمانان با دولت اسرائیل را زیر سوال ببرد، به سرنوشت خوبی دچار نشده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت کشور مصر به علت برقراری روابط با اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد: پیمان صلح انور سادات با اسرائیل، سرنوشتی را شامل حال مصر کرد که نهایت آن انزوا در جهان عرب بود در حالی که زمانی به عنوان برادر بزرگتر این کشورها، نقش کلیدی در همگرایی میان آنها داشت.

وی افزود: کشور امارات روابط گسترده ای با کشورهای جهان اسلام به خصوص در حوزه اقتصادی داشت اما با اشتباه استراتژیک خود، دامنه منازعات دیگری را به خلیج فارس کشاند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: اقدام امارات باعث شد دشمنان ما در خلیج فارس جای پا پیدا کرده و مشکلات بسیاری نیز از این طریق گریبانگیر کشور امارت خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری اینکه امارات تبدیل به کشوری منفور و منزوی شده و فاصله طبقه حاکم در این کشور با ملت آن و جهان اسلام افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: اماراتی ها به اقدام خائنانه این چنینی برای مطرح کردن خود نیاز نداشتند و می توانستند با اقتصادشان با کشورهای منطقه کار کنند اما با تله آمریکایی ها، خود را قربانی انزوای اسرائیلی‌ها کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار