مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی:

تامین اینترنت رایگان یکی از دغدغه‌های اساسی دانش آموزان و معلمان در خراسان شمالی است

شیروان( پانا) - عباس سعیدی مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی اعلام کرد با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه است، دغدغه‌هایی همانند اینترنت، تلفن همراه و تبلت در بخش سخت افزاری برای معلمان و دانش آموزان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تامین اینترنت رایگان یکی از دغدغه‌های اساسی دانش آموزان و معلمان در خراسان شمالی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ نقطه در استان فاقد پوشش اینترنت است، گفت: در رایزنی با اداره کل فناوری اطلاعات استان مقرر شد تا پایان شهریور ماه یک هزار مدرسه در حواشی شهر و روستا‌ها به اینترنت مجهز شوند.

سعیدی با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه حضوری و حضوری انجام می‌شود، گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد، در غیر این صورت برنامه‌های مختلفی برای ارائه آموزش داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن‌ها هم از نظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس‌های درس برپا می‌شود، اما در مناطق زرد کلاس‌ها نیمه حضوری و یا به صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مد نظر است.

سعیدی گفت: در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته‌های آموزشی، درسنامه‌ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه‌های آموزشی تلویزیون انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است، گفت: همه اقدامات آموزشی در نقاط مختلف استان با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص شده توسط وزارت آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری می‌شود تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل هم نشود.

سعیدی درباره اعلام نتایج وضعیت تحصیلی پارسال و ثبت نام در سال جدید گفت: تمام دانش‌آموزان میان پایه در مدارس به طور خودکار ثبت‌نام می‌شوند و نیازی به حضور دانش‌آموزان نیست. در صورتی که والدین برای ثبت سفارش کتاب اقدام نکردند می‌توانند این کار را از منازل انجام دهند.

او با اشاره به مشکلات شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان عنوان کرد: مشکلات این شبکه احصاء شده و برای سال آینده تلاش می‌شود این مشکلات رفع شود. برای دانش‌آموزانی که ابزار استفاده از این شبکه را هم ندارند، دو راهکار ملی و استانی وجود دارد. در سطح ملی وزارتخانه در تلاش است که بودجه‌ای برای این امر تهیه شود.

سعیدی اشاره‌ای هم به وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال جدید داشت و عنوان کرد: امسال برای برقراری عدالت آموزشی معلمان نمونه استان در تمام مدارس مرکز شهر و حاشیه شهر توزیع و تقسیم شده‌اند. این اطمینان را به دانش‌اموزان و خانواده‌ها می‌دهیم که تمام معلمان خوب استان در تمام مناطق حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: شعار ما این است که بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است، ولی توزیع جغرافیایی مدارس در مرکز استان به خوبی صورت نگرفته و این به خاطر نبود عرصه مناسب برای ساخت مدرسه است. البته این مشکل بیشتر در مدارس ابتدایی است که نقصان اصلی آموزش استان در مرکز استان این موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هر نوع دریافتی به‌عنوان کمک به مدرسه کاملا غیرقانونی است و اگر مبلغی هم دریافت شده فقط با رضایت خانواده‌ها بوده است. چند نفر از مدیران در این خصوص تذکر جدی دریافت کردند. اگر در طول سال تحصیلی هم این اتفاق به صورت درخواست از سوی مدرسه باشد، غیرقانونی است. پارسال هم برای برنامه‌های فوق برنامه‌ای که انجام نشده نباید پولی دریافت می‌شد که قرار شده مبالغ گرفته شده در سال جدید پس داده شود.

وی ادامه داد: صبح امروز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نسخه دوم شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد 2)، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونین، مدیرعامل شرکت همراه اول و جمعی از مدیران و روسای استانی از طریق ویدئوکنفرانس در اردوگاه شهید باهنر تهران رونمایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از قابلیت‌های نسخه جدید این پلتفرم آموزشی می‌توان به بارگیری محتوای آموزشی درسی، برنامه‌های فوق‌برنامه مناسب دانش آموزان در کنار برنامه‌های آموزشی، بازخورد تکالیف، تعبیه سیستم کارنامه و اعلام نتایج به خانواده‌ها، تعبیه صفحه‌ شخصی دانش‌آموز و معلم هرکدام به‌صورت جداگانه، نظرسنجی‌های‌10 گزینه‌ای توسط معلمان و کاربران، اشتراک‌گذاری صفحه ‌نمایش از طریق او بی اس و تلویزیون اینترنتی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار