استاندار مازندران: کلاس‌های درس در مناطق قرمز باید مجازی برگزار شود

کلاس‌های دروس نظری دانشجویان مجازی برگزار می‌شود

ساری (پانا) - استاندار مازندران تأکید کرد که بازگشایی مدارس از 15 شهریور منوط به وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ تقسیم‌بندی وزارت بهداشت است و در نقاطی که وضعیت قرمز است، کلاس‌ها باید به صورت مجازی برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: کلاس‌های درس در مناطق قرمز باید مجازی برگزار شود

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتخاذ شده است و ضمن ابلاغ دستورالعمل کامل ملی؛ تصمیمات استانی لازم نیز گرفته شده است، خاطر نشان کرد: «بازگشایی مدارس از 15 شهریور منوط به وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ تقسیم‌بندی وزارت بهداشت است و در نقاطی که وضعیت قرمز باشد، کلاس‌ها باید به صورت مجازی برگزار شود.

او تأکید کرد که شرایط به طور کامل در دستورالعمل پیش‌بینی شده است؛ هم می‌تواند کلاس‌ها بطور مجازی برگزار شود و هم شیفت‌بندی به صورت یک روز در میان شود و هم به صورت حضوری و فیزیکی برگزار شود.

حسین‌زادگان طرح «والد معلم» را با توجه به نزدیکی ارتباط معلم و دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، طرح خوبی برشمرد که با مشارکت خانواده‌ها به اجرا در می‌آید و خانواده‌ها، به آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت یاری می‌رسانند.

استاندار یادآور شد در مدارسی که فضای فیزیکی کمتری دارند و در مدارس دولتی که امسال اقبال بیشتری به آن نشان داده شده است، سعی کردیم محدودیت های لازم را اعمال کنیم که آسیبی متوجه معلمین و دانش آموزن نشود.

او با بیان این که نحوه ورود و خروج دانش آموزان به مدارس، ساعت آموزش و ساعات تفریح دانش آموزان نیاز به توجه جدی داشت، اظهار کرد: «تصمیم گرفتیم این موارد بصورت پلکانی انجام شود، از آنجا که آموزش نهایتا در 35 دقیقه صورت می‌گیرد و خیلی در فضای بسته نمی‌مانند، بنابراین پیش‌بینی شده هم در مدخل ورودی مدارس امکانات ضدعفونی قرار گیرد و هم در کلاس‌ها و زنگ‌های تفریح نیز همه با هم تعطیل نشوند و به صورت پلکانی خارج شوند.»

به گفته حسین‌زادگان در طرح سلامت همیاران، دانش‌آموزان سفیر سلامت و کرونا می‌شوند تا هم داوطلبانه از خودشان و هم از سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا مواظبت کنند و انتخاب معاون بهداشتی در مدارس جهت رعایت پروتکل های بهداشتی که تذکرات لازم به آن ها ابلاغ می‌شود و از این طریق مصون سازی مدارس صورت می‌پذیرد.

کلاس‌های دروس نظری دانشجویان مجازی برگزار می‌شود

حسین زادگان افزود: «دانشجویان این امکان را دارند تا در شهرستان و استان خود ادامه تحصیل بدهند، تصمیم گرفتیم همه دانشگاه ها از یک شیوه‌نامه استفاده کنند. تمام کلاس‌های دروس نظری، مجازی و دروس عملی نیز حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و آن هایی که در استان خود شرایط ادامه تحصیل دارند نیاز به حضور ندارند و می توانند در همان شهرستان ادامه تحصیل دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار