استاندار زنجان:

مدیر باید ریسک پذیر باشد و بر اساس چهارچوب های قانونی عمل کند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد کُندی کار از سوی مدیرانی که پروژه و اعتبار مورد نیاز آن را دارند قابل قبول نیست و در خصوص این مدیران تصمیم‌گیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر باید ریسک پذیر باشد و بر اساس چهارچوب های قانونی عمل کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) افزود: حضور نمایندگان شهرستان های خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه در این جلسه موثر خواهد بود چرا که از نزدیک بهتر در جریان امور قرار می گیرند و مشکلات موجود با همفکری این نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بهتر رفع و حل می شود.

وی به بودجه جاری استان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته جلسه ای با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین وی تشکیل شد و امسال بودجه جاری در همه استان ها یکسان سازی شده و هیچ رتبه ای ندارد.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: بودجه عمرانی و تملک دارایی های استان بسیار اندک است که برای حل این موضوع باید دفاعیه قوی و قابل ارائه از استان زنجان تنظیم شود.

حقیقی با بیان اینکه مولدسازی به میزانی که تعیین شده باید اجرا شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه این مساله قانون است، هیچ عذری از هیچ دستگاهی برای عدم تحقق این مهم قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: هفته آینده که مدیران عامل بانک های کشور در استان زنجان حضور خواهند یافت و هر مدیر بانکی کشوری باید از ۲ پروژه در استان بازدید سپس در جلسه حاضر شود.

استاندار زنجان با قدردانی از ارائه گزارش برنامه عملیاتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شاخص های مدیریتی را می توان استخراج و بر مبنای شاخص داشبرد مدیریتی طراحی کرد که قابلیت اجرا داشته باشد، گفت: گزارش در زمان حاضر باید دارای داشبرد مدیریتی باشد و دید و افق به مخاطب بدهد و وضعیت مدیریت بر شاخص ها در استان نسبت به کشور را مشخص کند.

نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه جی آی اس را هرچه سریعتر انجام دهد و این برنامه ها بدون موازی کاری تکمیل شوند که همه دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به همکاری در این زمینه هستند.

استاندار زنجان به نقشه راه سرمایه گذاری استان نیز اشاره کرد و افزود: برنامه عملی این نقشه باید بررسی، نتیجه خروجی آن بیان و جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس استان تشکیل و بسته عملی ارائه شود، اتاق بازرگانی نقشه راه سرمایه گذاری خارجی دارد که باید این نقشه ها همدیگر را تکمیل کنند.

حقیقی به موضوع سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ضریب نفوذ زنجانی ها در بورس ۲۵ درصد است باید آموزش های مورد نیاز در این زمینه به شهروندان داده شود و با آگاهی و بر اساس واقعیت ها در این بستر فعالیت کنند.

وی یکی از اولویت های نقشه راه اداره کل اقتصاد و دارایی استان را اطلاع رسانی و آموزش سرمایه گذاری در بورس عنوان کرد و ادامه داد: باید افکار عمومی و همه مردم در جریان باشند و در خصوص خدماتی که در این زمینه برای مردم ارائه می شود با استفاده از ظرفیت رسانه ها اطلاع رسانی شود.

استاندار زنجان عنوان کرد: پروژه هایی که اعتبار آنها تامین شده توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری شود چنانچه پروژه و اعتبار موجود بوده و کاری در این خصوص انجام نشده باشد، مدیر دستگاه باید در این خصوص پاسخگو باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار