معمای ویژه دروازه پرسپولیس؛ رادووشوویچ باز هم گلر اول نیست؟

تهران (پانا) - پیرامون انتقال رشید مظاهری به باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر حرف و حدیث های بسیاری شنیده می شود اما مسئله اینجاست که با حضور همزمان حامد لک و رشید مظاهری در پرسپولیس، تکلیف بوژیدار رادوشوویچ چه می شود؟

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معمای ویژه دروازه پرسپولیس؛ رادووشوویچ باز هم گلر اول نیست؟

به گزارش طرفداری، پرسپولیس با حامد لک قرارداد امضا کرد. همچنین به نظر می رسد باشگاه در پی جذب رشید مظاهری است. حضور دو دروازه بان با توجه به قرارداد 4 ساله رادوشوویچ با پرسپولیس، شرایط را عجیب می کند.

جزئیات قرارداد بوژیدار رادوشوویچ

به گزارش طرفداری، بوژیدار رادوشوویچ پیش از نقل و انتقالات لیگ نوزدهم، دو قرارداد دو ساله با پرسپولیس امضا کرده بود. سال 2016 قرارداد اول رادو با پرسپولیس امضا شد. سال 2018 رادوشوویچ دو سال دیگر قراردادش را تمدید کرد. قرارداد جدید سالیانه 200 هزار یورو ارزش داشت. در فصل نقل و انتقالات لیگ نوزدهم، پیشنهاد باشگاه بلژیکی برای علیرضا بیرانوند از راه رسید. در همین زمان باشگاه پرسپولیس از رادوشوویچ خواست تا قراردادش را سه سال دیگر تمدید کند. دروازه بان کروات به باشگاه گفت که یک سال دیگر قرارداد دارم و فعلا دلیلی برای تمدید نیست اما پرسپولیس حضور رادوشوویچ به عنوان دروازه بان اول تیم بعد از جدایی بیرانوند را ملزم به تمدید قرارداد سه ساله کرد. همین شرط باشگاه باعث شد تا بوژیدار رادوشوویچ قراردادش را سه سال دیگر تمدید کند.

قرارداد رادوشوویچ تا پایان فصل بیستم اعتبار داشت. با قرارداد سه ساله جدید، او برای فصل های 21، 22 و 23 لیگ برتر نیز با پرسپولیس قرارداد دارد. در قرارداد سه ساله جدید او در سال اول همان دستمزد 200 هزار یورویی را می گیرد. گفته می شود در سال های بعدی، سالیانه 5 تا 10 درصد به قرارداد او اضافه می شود.

تبدیل قرارداد دلاری به یورو

رادوشوویچ تنها در سال اول قراردادش با پرسپولیس دستمزدش را به دلار دریافت کرد. او به باشگاه گفت که در اروپا یورو خرج می کند و تبدیل دستمزدش از دلار به یورو باعث ضرر او می شود. باشگاه پرسپولیس با درخواست دروازه بان کروات خود موافقت کرد و رادوشوویچ از سال دوم دستمزدش را یورویی دریافت کرد.

این موضوع که دستمزد رادوشوویچ به تازگی از دلار به یورو تغییر یافته، صحت ندارد.

انتقاد یحیی گل محمدی از رادوشوویچ

یحیی گل محمدی بعد از شکست مقابل استقلال در نیمه نهایی جام حذفی متنی روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. متنی که در آن مدیریت پرسپولیس با انتقادات شدیدی از جانب سرمربی باشگاه مواجه شد. در بخشی از این متن یحیی گل محمدی نوشت:

وقتی دروازه بان اصلیتو به خاطر مشکلات مالی رد میکنی بره، تبعات داره...

طبق این گفته یحیی گل محمدی، جذب دروازه بان جدید برای پرسپولیس کاملا قابل انتظار بود اما جذب دو دروازه بان اوضاع را تغییر می دهد. رادوشوویچ قرارداد 4 ساله با پرسپولیس دارد. دستمزد سالیانه 200 هزار یورویی شاید در سال های گذشته برای باشگاه پرسپولیس رقم بزرگی نبوده است اما با توجه به نرخ کنونی ارز، این رقم سنگین است. مسئله دیگر پیرامون رادوشوویچ قانون جدید سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت قرارداد با بازیکن و مربی خارجی است. با این قانون رادو در ایران فقط می تواند برای پرسپولیس بازی کند.

باید منتظر ماند و دید سرنوشت دروازه پرسپولیس با قرارداد چهار ساله رادو و قانون جدید سازمان لیگ، به کجا می رسد. آیا پرسپولیس رشید مظاهری را جذب، رادو را حفظ و فصل بیستم را با سه دروازه بان آغاز می کند؟ مسئله ای که بسیار بعید به نظر می رسد. مدیریت پرسپولیس یا باید دروازه بان کروات خود را به باشگاهی خارجی انتقال دهد یا قید جذب رشید مظاهری را بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار