در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا؛

روحانی: در انتخابات و مشارکت مردم نباید خللی ایجاد شود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در بحث بازگشایی مدارس، حفظ سلامت و همزمان، تداوم روند آموزش دانش‌آموزان اهمیت به‌سزایی دارد، اطمینان داد که اجرای دقیق سیاست‌های اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس، سلامت دانش‌آموزان را تضمین می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: در انتخابات و مشارکت مردم نباید خللی ایجاد شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: عمده سیاستگذاری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه‌های نخست مقابله با این بیماری، بر پایه یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان بود اما اکنون همه سیاستگذاری‌ها در کنار یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان، از یک پشتوانه قوی و موفق تجربی نیز برخوردارند.

رئیس‌جمهوری گفت: پس از برگزاری موفق مناسبت‌های ملی و مذهبی، بازگشایی کسب و کارها و برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکترا، اکنون و به اعتقاد متخصصان امر، به این نقطه اطمینان بخش رسیده‌ایم که شرط بازگشایی مدارس، سلامت دانش‌آموزان به عنوان اولویت نخست است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش روسای کمیته‌های درمانی و امنیتی و اجتماعی از روند برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: این گزارش که بیانگر رعایت دقیق و در حد قابل قبول اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است، جای قدردانی از همه مردم، دستگاه‌های مجری و ناظران پروتکل‌های بهداشتی نظیر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران، فرمانداران و نیروهای انتظامی و همه برگزارکنندگان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در ایام محرم دارد.

رئیس‌جمهوری افزود: رعایت این دستورالعمل‌ها نشان داد که می‌توان با حفظ پروتکل‌ها، تمامی شئون زندگی مردم در شرایط کرونایی برگزار شود و تعطیل کردن فعالیت‌ها راهکار درستی برای حفظ سلامتی مردم نیست.

روحانی در ادامه به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان کشور برای تعیین تکلیف نمایندگان ۱۱ حوزه‌ای که در مرحله اول حداقل آرا را کسب نکردند، اشاره کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با سیاستگذاری‌هایی که انجام داده، اجازه نداده است در روند امور جاری زندگی مردم و در عین حال اجرای مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی کشور خلل و یا تاخیری ایجاد شود و در همین راستا انتخابات پیش رو نیز با بهره‌گیری از تجارب حاصله، در موعد اعلام شده برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهوری انتخابات را جلوه‌ای از مشارکت سیاسی مردم و مردمسالاری دینی در جامعه دانست و تاکید کرد: در برگزاری انتخابات و روند مشارکت سیاسی مردم در امور کشورشان نباید خللی ایجاد شود تا به این ترتیب مردم بتوانند در موعد مقرر نماینده خودشان را برگزینند و روند برگزاری این انتخابات، می‌تواند تجربه‌ای برای برگزاری انتخابات بزرگتر در آینده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار