۳۰ بستری جدید و ۳ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل

اردبیل (پانا)- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ بستری جدید و ۳ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ،محمدرضا رضایی بنا در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا در استان عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۰ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

او در خصوص آمار تفکیکی موارد بستری ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا در هر شهرستان اظهار کرد: از تعداد بیماران بستری طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر از اردبیل، ۲ نفر پارس‌آباد، ۴ نفر مشگین‌شهر، ۳ نفر گرمی و ۲ نفر از خلخال گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکاستان با ابراز نگرانی از افزایش مراجعین سرپایی به مراکز درمانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رضایی بنا تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در خط مقدم وظیفه خدمت رسانی به آحاد مردم را دارد اما این سربازان خط مقدم نیاز به پشتیبانی دارند و بهترین پشتیبانی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط عموم مردم و همچنین نهادینه سازی و فرهنگسازی رعایت توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی توسط دستگاه‌های اجرایی است.

او بیان کرد: متأسفانه ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا فوت شده و بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده در روزهای آینده احتمال مواجهه با سیر صعودی و افزایش بار بیماری می‌رود لذا از عموم مردم درخواست داریم از ازدحام و برگزاری مراسم به هر علتی و هر نحوی در منازل و اماکن سرپوشیده خودداری نمایند و همچنین در صورتی که برنامه‌ای برای مسافرت دارند جهت جلوگیری از وارد آمدن فشار کاری مضاعف بر کادر درمان، سفرهای خود را لغو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار