الحسینی: نسخه جدید شبکه شاد تعاملی‌تر شده است

امکانات نرم افزاری قدرتمندتری و محتوای آموزشی خوبی در این نسخه وجود دارد‌/اخوان: سیم‌ کارت دانش‌آموزی شبکه شاد هفته آینده عرضه می‌شود

تهران (پانا) - مشاور وزیر و مسئول شبکه شاد به ویژگی‌های جدید نسخه جدید شبکه شاد اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
الحسینی: نسخه جدید شبکه شاد تعاملی‌تر شده است

سیدحسن الحسینی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) در اردوگاه شهید باهنر از اقدام ریاست جمهوری برای رایگان شدن اینترنت شبکه شاد تشکر کرد و گفت: این اقدام ‌گام بسیار مهمی در راستای اهتمام به آموزش و پرورش است. از توجه مقام معظم رهبری نیز در بحث تایید شبکه شاد تشکر می‌کنم.

وی به رونمایی از نسخه جدید این شبکه اشاره کرد و افزود: براساس گزارشات رسیده وضعیت تحصیل حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان دگرگون شده است و تحول بزرگی نیز در نظام‌های آموزشی درحال وقوع است.

الحسینی گفت: کشور ما کار را به گونه‌ای مدیریت کرد که آموزش تداوم پیدا کند بحث کیفیت آموزش در سال تحصیلی برای ما اهمیت دارد نسخه جدید شاد تعاملی تر شده، امکانات نرم افزاری قدرتمندتری و محتوای آموزشی خوبی در این نسخه وجود دارد‌. تدریس الگو وجود دارد و دانش آموزان و معلمان صفحه شخصی دارند.

مشاور وزیر و مسئول شبکه شاد گفت: تمام مناسبات یک کلاس فیزیکال در شبکه جدید وجود دارد. خدمات پایه شاد به صورت رایگان و همگانی تعریف شده است. این امکانات را به طور یکسان برای تمام مدارس درنظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: در شبکه شاد فضای امنی فراهم شده و محل امنی برای تدریس و تعلیم درنظر گرفته شده است. ورود کاربر غیرشناسایی شده را در شاد نداریم. با ارائه آموزش‌های ترکیبی امیدواریم سال پرباری داشته باشیم.

الحسینی خبر داد فعالیت‌های فوق برنامه نیز در شاد جدید پیش بینی شوه است برای تمام سطوح مدیریت پیش خوان نظارتی تعبیه شده است. حدود ۲ هزار نفر راهنما را آموزش می‌‌دهیم تا برای به کارگیری شاد انشالله کمترین مشکل را خواهیم داشت. با بخشنامه‌ای برای نحوه مشارکت بخش خصوصی افزوده‌های شبکه شاد نیز مشخص می‌شود.

سیم کارت شبکه شاد از هفته آینده عرضه می‌شود

مهدی اخوان مدیرعامل شرکت همراه اول نیز در این مراسم از درنظر گرفتن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای شبکه شاد خبر داد و گفت: در همان فاصله زمانی ابتدایی از راه‌اندازی این شبکه حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز عضو این شبکه شدند.

وی به قابلیت‌های مختلف این شبکه در کنار قابلیت‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: ترافیک شبکه شاد در همراه اول برای تمام مشترکان رایگان است و سیم کارت شاد از هفته آینده عرضه می‌شود. برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به خرید سیم کارت دیگر نیست و می‌توان این نرم افزار را بر روی هر سیم کارتی نصب کرد.

شاد افتخار آموزش و پرورش است

محمود حبیبی مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش نیز در ادامه گفت: این اقدام در آموزش و پرورش با روش‌های دیگری از گذشته آغاز شده بود راه‌اندازی این شبکه افتخار این وزارتخانه است و پرچم دار این تغییر پارادایم نیز معلمان و کادر اجرایی هستند.

وی افزود: برنامه داریم تیم فنی این شبکه را فعال‌تر کنیم و در سال تحصیلی کمترین دغدغه را داشته باشیم حدود ۹۰۰ کارشناس فناوری به عنوان راهبران شاد داریم و تیم ۲ هزار نفره از معلمان نیز در مناطق به این راهبران کمک می‌کنند. امید ما به ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص از مجموعه پرسنل آموزش و پرورش در رشته فناوری برای پیشبرد فعالیت شبکه شاد داریم.

حبیبی در پایان ادامه داد: یک محیط شخصی برای یادگیری دانش‌آموزان مدنظر داریم امیدواریم به این اقدام هرچه زودتر دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار