کرونا، مدرسه و کلاس‌های ۴۰ نفره؛

شمارش معکوس آغاز سال تحصیلی برای نیم میلیون دانش‌آموز البرزی

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: خرید روپوش مدارس برای سال تحصیلی جدید اجباری نیست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شمارش معکوس آغاز سال تحصیلی برای نیم میلیون دانش‌آموز البرزی

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه ۱۲ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شنبه (۱۵ شهریور) مدارس بازگشایی می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه البرز در وضعیت زرد قرار دارد، آمادگی لازم برای حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای حضور دانش آموزان در مدارس تمرکز بر روی ورودی‌های هر مقطع یعنی اول ابتدایی، پایه اول متوسطه و پایه دهم متوسطه دوم است.

مدیر کل آموزش و پرورش اضافه کرد: برای رعایت فاصله اجتماعی در هر نیمکت بیشتر از یک دانش آموز نمی‌نشیند و تعداد دانش آموزان کلاس‌ها هم به سه بخش تقسیم شده و بنا به ضرورت این گروه‌ها یک یا دو روز در هفته در مدارس حضور پیدا می کنند.

قاسمی در پاسخ به اینکه آیا پنج شنبه‌ها مدارس تعطیل هستند یا نه، گفت: تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس همچنان به قوت خود باقی است مگر در شرایط خاص.

این مسئول با بیان اینکه تراکم دانش آموزان در کلاس‌های البرز بالا است، توضیح داد: میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس‌های البرز ۳۲ نفر است و حتی در برخی کلاس‌ها به ۴۰ نفر هم می‌رسد.

قاسمی با بیان اینکه برای حضور دانش آموزان دارای بیماری خاص در کلاس درس تمهیداتی اندیشیده شده، اظهار کرد: برای این دانش آموزان اتاقی مجزا در نظر گرفته می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار دانش آموزان در البرز وجود دارد که ۳۵۰۰ نفر از آنها به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند.

وی اضافه کرد: برای این دانش آموزان خوراک آموزشی لازم تهیه شده و آنها از طریق پک‌های آموزشی تهیه شده و همچنین از طریق برنامه‌های سیما و شبکه آموزش می تواند آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به چگونگی وضعیت روپوش‌های مدارس هم گفت: امسال خرید لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزانی که مشکوک به کرونا هستند در کلاس درس اجباری نیست، افزود: این دانش آموزان باید از منزل و به صورت مجازی آموزش‌های خود را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار