استاندار گیلان:

لزوم پایش منظم دستگاه‌های متولی برای رفع موانع تولید

رشت ( پانا) - استاندار گیلان رصد و پایش منظم دستگاه های متولی برای شناسایی و رفع موانع تولید در استان را امری ضروری خواند و گت بر استمرار جلوگیری از تغییر کاربری اراضی صنعتی، تاکید دارم.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم پایش منظم دستگاه‌های متولی برای رفع موانع تولید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حل مشکلات حوزه صنعت و تولید را تلاش در مسیر توسعه استان خواند و گفت: باید تمامی مسئولان و مدیران در جهت رونق تولید و توسعه اقتصادی گام بردارند.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از بودجه های ابلاغی و اعتبارات تخصیصی و در عین حال دقت و نظارت در هزینه کرد آن تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص جذب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ که تا پایان شهریورماه مهلت دارد، اهتمامی جدی صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات مستمر خود در جلسات گذشته به مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها جهت اطلاع رسانی به واحدهای دارای شرایط برای دریافت تسهیلات تبصره 18 گفت: باید همانطور که گیلان در بسیاری از شاخص ها حائز رتبه های برتر است، در این خصوص نیز جایگاه بالایی داشته باشد.

زارع با یادآوری تصویب ۹۲ طرح در بخش اقتصادی در برنامه جامع جهش تولید استان افزود: انتظار دارم دستگاه‌ها در معرفی و هدایت طرح ها و همچنین بانک ها در پرداخت تسهیلات یارانه دار، فعال‌تر عمل کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: پرونده‌ برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان به سبب پاره ای امور اداری، معوق مانده که تاکید می‌کنم بصورت مستمر رصد و پایش از سوی مدیران دستگاه اجرایی برای رفع موانع تولید در استان، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راه های مختلفی برای جهش تولید وجود دارد که یکی از آنها فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال است، بر لزوم تحقق ظرفیت اسمی آنها تاکید کرد و گفت: نباید هیچ واحدی به دلیل مشکلات حقوقی و بدهی از چرخه فعالیت خارج شود و دستگاه قضایی استان هم در این ارتباط ، تعامل خوبی دارد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تنها به مرکز استان محدود نمی شود بلکه تمامی واحدهای تولیدی در همه مناطق استان، دارای اهمیت بوده و رفع مشکلات آنها ضروریست.

دکتر زارع بر لزوم تلاش فزون تر برای تحقق شعار جهش تولید، تاکیدی چندباره کرد و گفت: کمبود اراضی از محدودیت های استان است و باید جلوگیری از تغییر کاربری اراضی صنعتی بطور جدی استمرار یابد.

استاندار گیلان یادآور شد: فعالان عرصه های تولید و صنعتی، به معنای واقعی جهادگر هستند و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و بانک ها نسبت به حل مشکلات آنها همتی مضاعف داشته باشند.

در این جلسه شماری از تولیدکنندگان استان به بیان مشکلات خود پرداختند و چهار طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موضوع ایجاد کلینیک شهرک های صنعتی گیلان نیز در این نشست مطرح شد و مدیرعامل شهرک های صنعتی استان برنامه های خود درخصوص حل مشکلات واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار