آیت اله اختری در وبینار بزرگداشت امام موسی صدر:

امام موسی صدر پایه گذار مقاومت بالنده امروز در لبنان است

تهران (پانا) - رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اعلام کرد امام موسی صدر پایه گذار مقاومت بالنده ای است که امروز در لبنان حاکم است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امام موسی صدر پایه گذار مقاومت بالنده امروز در لبنان است

آیت اله محمدحسن اختری در وبینار بزرگداشت امام موسی صدر که با عنوان "امام وطن و انسان" در فرهنگسرای ملل برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره بازماندگان واقعه کربلا و تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: امام موسی صدر پرچمدار یک اندیشه و یک فکر برتر و جامع تر از بسیاری از شخصیتهای دینی و سیاسی در جهان بودند. زمانی که امام موسی صدر با توطئه دشمنان ناپدید شدند در ایام ماه محرم بود و امام موسی صدر به مساله عاشورا با اندیشه خاصی نگاه می کردند و عشق و علاقه ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت بر همگان مبرا بود.
وی افزود: من در سالهای ١٣٤٨ و ١٣٤٩هجری شمسی از نزدیک شاهد سخنان و پیام ایشان که در حمایت از مردم لبنان از حرکت انقلاب اسلامی و جریان انقلاب اسلامی تاکید می کردند بوده ام.

امام موسی صدر از سیاستگزاری های لبنان و کسانی که خودشان را قیم لبنان می دانستند و از اینکه حقوق یک مجموعه بزرگ در لبنان به عنوان حق مسلم مسلمان بودند مورد توجه قرار نگرفت بسیار رنج می برد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با تاکید بر اینکه نقشی که امام موسی صدر ایفا کرد بنیان و تحولی را به طور ریشه ای در لبنان آغاز کرد، تصریح کرد: تفکر ایشان در لبنان از نظر سیاسی، اقتصادی، معیشتی، علمی، فرهنگی، دانشگاه و حوزه های علمیه یک حرکت همه جانبه بود و در ارتباط با گروهها و طوایف مختلف شعار و آیه قرآن کریم یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ را در مسیر حرکتشان اعمال می کردند.
وی در ادامه گفت: ایجاد حرکت امل و محرومین به ایجاد تشکل و نظام بندی سیاسی و حقوقی برای حضور پررنگ مسلمانان تبدیل شد و مساله ایشان حمایت از فلسطین و رفع اختلافات کشورهای اسلامی بود که با سلسله مخالفتهای گروه ها و با توطئه آمریکا و اسرائیل و لیبی مواجه شد.
آیت اله اختری تاکید کرد: وضعیت آن روز به گونه ای بود که جوانان مسلمان و شیعه و سنی که به دامان گروههای کمونیستی خزیده بودند و کشورهای عربی که سقوط کردند و بسیاری به دامان کمونیستی و استعمار پناه برده بودند که امام موسی صدر برای نجات اسلام قدم برداشت، کمونیستهای لبنان، گروههای مرتجع عرب و گرایشات غربی با او مخالف بودند که همه این عوامل موجب شد این توطئه پلید اتفاق افتاد.
وی در پایان بیان کرد: باید گفت اگر امروز مقاومت در لبنان زنده است، پایه گذار این مقاومت بالنده امام موسی صدر است.
گفتنی است، آیین بزرگداشت امام موسی صدر با حضور احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان، آیت الله شیخ محمد حسن اختری، دکتر حورا صدر فرزند ایشان، مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات و جمعی از مسئولین در فرهنگسرای ملل برگزار شد که در این وبینار دکتر عباس خامه یار رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در لبنان، آیت اله اختری رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، آیت الله شیخ محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری ایران، جناب کاردینال عصام یوحنا درویش سر اسقف مسیحیان روم کاتولیک منطقه فرزل، زحلة و بقاع لبنان، دکتر قبلان قبلان عضو شورای ریاست جنبش امل لبنان، حاج محمود قماطی وزیر سابق لبنان، حجت الاسلام شیخ خضر الکبش رئیس جریان الإرتقاء لبنان سخنرانی کردند و از مجموعه کتاب های سر دلبران نوشته دکتر مجید صفاتاج با حضور میهمانان رو نمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار