معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

توزیع رایگان اقلام بهداشتی در کشور به همت سازمان های مردم نهاد

تهران (پانا) -معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از تولید و توزیع رایگان کالاهای ضروری بهداشتی در مناطق محروم به منظور مقابله با کرونا به همت تشکل‌های جوانان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع رایگان اقلام بهداشتی در کشور به همت سازمان های مردم نهاد

به گزارش ایرنا، محمدمهدی تندگویان عنوان کرد: ان جی اوها (سازمان‌های مردم نهاد) به عنوان سازمان‌های داوطلبانه نقش مهمی در عرصه‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا می‌کنند.

وی با بیان این که این اقدامات در زمینه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سازی، تغییر و تحول در حوزه اشتغال و خدمات اجتماعی طبقه‌بندی می‌شود، ادامه داد: تولید و توزیع رایگان اقلام بهداشتی ضروری برای نیازمندان از اسفندماه سال ۹۸ و ارسال بسته های معیشتی در مناطق حاشیه‌نشین از اقدامات اصلی سمن‌ها در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

تندگویان تصریح کرد: برخی از روستاهای کشور نیز با بهره‌گیری از آموزش سازمان‌های مردم نهاد در خصوص کاشت و برداشت محصول، توزیع و بسته‌بندی و نظایر آن اقدام به تولید و صادرات محصولات کشاورزی کرده‌اند.

به گفته وی، تامین کالاهای بهداشتی برای عزاداران محرم و صیانت از سلامت سوگواران حسینی در مراسم عزاداری نیز از اقدامات مهم تشکل‌های جوانان در ایام محرم است.

تندگویان تاکید کرد: هر یک از موضوعات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که از طرف مقام معظم رهبری در ۳ سال گذشته عنوان شد، توسط تشکل‌های جوانان به مرحله عملیاتی رسیده است.

وی افزود: به عنوان مثال، در ماه رمضان طرح رزمایش همت جوانانه - کمک مومنانه با تعین یک سهمیه مشخص (پوشش ۲۲۰ هزار خانوار در سراسر کشور) به همراه سهمیه جدول استانی به هر یک از استان‌ها ابلاغ شد.

تندگویان ادامه داد: براساس این طرح ۴۴۰ هزار خانوار با هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد تومان (از طریق حمایت خیرین، مشارکت‌های مردمی و...) تحت پوشش این رزمایش قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۷ هزار شغل با هدف توسعه فرهنگ تشکل‌گرایی در سال ۹۸ اضافه کرد: جامعه جوانان موظف به سیاست‌گذاری در عرصه اشتغال است و راه‌اندازی کسب وکار و اشتغال‌زایی به صورت مستقیم از جمله وظایف وزارت ورزش وجوانان محسوب نمی‌شود، اما پایگاه اصلی این هسته‌های شغلی نقاط روستایی است و این کسب وکارها با هدف مهاجرت از شهرها به مناطق روستایی انجام پذیرفت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص روش بیان اعتراضات و مطالبات جوانان یادآور شد: شکل‌گیری ساختارهای مدنی در کشور به طور حتم موجب شکل‌گیری رفتارها و اعتراضات مدنی می‌شود، اما این خواست‌ها و مطالبات مردمی باید پاسخ داده شود؛ زیرا تعریف روش اعتراض مدنی بدون دستیابی به اهداف اثربخش نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار