مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

آموزش و پرورش مهمترین منبع مولد سرمایه فرهنگی و ارتقاء سرمایه اجتماعی است

شهرری(پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: آموزش و پرورش مهمترین منبع مولد سرمایه فرهنگی و ارتقاء سرمایه اجتماعی و زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مهمترین منبع مولد سرمایه فرهنگی و ارتقاء سرمایه اجتماعی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مهدی درخشانی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک ری با اشاره به اینکه تعالی و توسعه آموزش و پرورش جز در سایه مساعی همه جانبه مردم و حاکمیت و تقسیم کار ملی محقق نخواهد شد، اظهار کرد: شان اصلی حاکمیت در آموزش و پرورش، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات، آموزشی و پرورشی به مردم است.

او آموزش و پرورش را حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم دانست و افزود: معلم تعیین کننده حد کیفیت و تعالی در آموزش و پرورش است و باید از شایستگی های اخلاقی و حرفه ای لازم برخوردار باشد.

درخشانی ادامه داد: تامین انگیزه مندی و شرایط مناسب و رضایت شغلی معلمان مهم ترین شاخص های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است و بیاد در این زمینه اقدامات جدی تری صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در تعیین رفتارهای فردی و تربیت شهروندی دانش آموزان نقش اساسی دارد، تصریح کرد:تجربه یادگیری در هر زمینه ای اساساً باید بار تربیتی داشته باشد تا رخدادی در فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان به شمار آید.

درخشانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید برای شناخت و شکوفایی هرچه علمی تر استعداد های ویژه دانش آموزان برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد:حضور دانش آموزان در مدرسه به عنوان یک تجربه لذت بخش شرط تحقق یادگیری ماندگار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار