نماینده مردم زنجان و طارم در دومین روز اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور:

آموزش و پرورش در اولویت برنامه های ما قرار دارد

مسئله جذب معلم، یک مسئله بنیادی است

زنجان (پانا) - دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش، همزمان با سراسر کشور با حضور مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش زنجان، معاونین اداره کل و روسای مناطق ونواحی 14گانه استان در محل سالن تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در اولویت برنامه های ما قرار دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در اجلاس روسای آموزش و پرورش با اشاره به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب، که معلمی شغل انبیاست، افزود: معلمان باید با نگاه تمدنی در طول تاریخ، هدف از خلقت بشریت و جریان حق و باطل توجه داشته باشند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که انبیا دلسوزانه در راه هدایت بندگان گام بر می داشتند، ادامه داد: شناخت ابعاد و ویژگی های انبیا به خصوص ویژگی دلسوز بودن آنان برای قشر فرهنگی بسیار مهم است.

طاهری با اشاره به سند آموزش و پرورش، افزود: تدوین سندها اقدامی خوب محسوب می شود، اما باید دید تا چه میزان نسبت به مطالعه دقیق و عملیاتی شدن آن اقدام می شود که متاسفانه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و آنگونه که باید و شاید نمود ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم گفت: حتما آموزش و پرورش در اولویت برنامه های ما قرار دارد و این انگیزه و دغدغه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

معلم خوب می تواند ضعیف ترین محتوا را به بهترین شکل ممکن بیان کند

وی اظهار کردژ: معلم خوب می تواند ضعیف ترین محتوا را به بهترین شکل ممکن بیان کرده و نیروی انسانی مطلوب تربیت کند و تحویل جامعه دهد، بنابراین باید در جذب معلمان حساسیت داشته باشیم.

طاهری افزود: مسئله جذب صحیح معلم یک مسئله بنیادی است که با پرداختن به آن و اصلاح فرایندها، بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد پیش از این 43 درصد معلمان کشورمان از طریق غیر دانشگاه فرهگیان وارد سیستم آموزشی شده اند که انتظار بر این است گزینش این قشر فعال جامعه بر اساس معیارهای دقیق انجام گیرد چرا که آنان آموزش گروه های ارزشمند این جامعه را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: بر این اساس مجلس شورای اسلامی باید قانونی در خصوص جذب و پذیرش هدفمند و مبتنی بر معیارهای خاص را تدوین کند و در این میان علاقه، روحیه بالا، انگیزه معلمی و دلسوز بودن مد نظر قرار گیرد تا راندمان کاری افزایش یافته و بازخورد مناسبی را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش نیز گفت: مجلس شورای اسلامی باید با ورود موثر خود، نسبت به اصلاحیه بودجه آموزش و پرورش اقدام کند و از طرفی در صورت انتقادهایی مبنی برای افزایش منابع، باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و بیاندیشیم که چگونه می توان در آمدهایی برای دولت ایجاد کرد.

بودجه آموزش و پرورش باید اصلاح شود

وی خاطر نشان کرد: بودجه آموزش و پرورش باید اصلاح شود و اگر قرار بر کسری یا صرفه جویی باشد نباید از این دستگاه مهم کاسته شود.

طاهری در پایان گفت: کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت باید مبتنی بر واقعیت ها و شفاف باشد که با تحمل سختی ها و اصلاح ساختار بودجه نویسی تا 2 سال آینده می توان چشم انداز بهتری را در ایجاد درآمدهای پایدار به ویژه برای آموزش و پرورش متصور بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار