سال تحصیلی متفاوت؛ بازگشایی مدارس بعد از چند ماه تعطیلی

تهران (پانا) - سال تحصیلی جدید یا سال تحصیلی کرونایی از امروز شنبه 15 شهریورماه آغاز شد؛ به گفته وزیر آموزش و پرورش تمام دانش‌آموزان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت حضوری سر کلاس درس خود حاضر شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی متفاوت؛ بازگشایی مدارس بعد از چند ماه تعطیلی

در سال تحصیلی جدید اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ به گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش‌آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

دانش‌آموزان در گروه‌های زوج و فرد در مدارس حاضر می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفته است: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند‌.

حاجی میرزایی با بیان این که قاعده اصلی برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری است، عنوان کرده است: پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای با هماهنگی وزارت بهداشت برای حفظ سلامت دانش‌آموزان اعمال می‌شود و همه در مدارس موظف به رعایت این پروتکل‌ها هستند. آموزش از راه دور برای روزهایی است که دانش‌آموزان در مدارس حضور ندارند، مدرسه تلویزیونی و آموزش در شبکه شاد برای روزهای آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان هماهنگ شده است که برنامه‌هایی را برای همه پایه‌های تحصیلی تهیه کرده‌اند.

امسال حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است

به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، یعنی زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است. به نظر می‌رسد نیاز به همراهی خانواده‌ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه دیده می‌شود. در این شرایط نمی‌توان فرصت‌ها را نادیده گرفت و باید آموزش را تعقیب و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کرد؛ چرا که اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

تمام مدارس از امروز دایر خواهند بود اما با توجه به شرایط؛ بر همین اساس، مدرسه با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت، هماهنگی حضور دانش‌آموزان در مدرسه را انجام می‌دهد.

از نیمه سال تحصیلی گذشته تاکنون دانش‌آموزان به همراه معلمان و خانواده‌های خود از طریق آموزش‌های تلویزیونی، شبکه شاد و بسته‌های خودآموز در مناطق محروم و دورافتاده که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی نداشتند، آموزش خود را دنبال کردند.

همراهی مستمر شبکه شاد با دانش‌آموزان، معلمان و اولیا

اما ۲ روز مانده به آغاز سال تحصیلی 1400-1399 از نسخه جدید شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

از قابلیت‌های نسخه جدید این پلتفرم آموزشی می‌توان به بارگیری محتوای آموزشی درسی، برنامه‌های فوق‌برنامه مناسب دانش آموزان در کنار برنامه‌های آموزشی، بازخورد تکالیف، تعبیه سیستم کارنامه و اعلام نتایج به خانواده‌ها، تعبیه صفحه‌ شخصی دانش‌آموز و معلم هرکدام به‌صورت جداگانه، نظرسنجی‌های‌ 10 گزینه‌ای از سوی معلمان و کاربران، اشتراک‌گذاری صفحه ‌نمایش از طریق او بی اس و تلویزیون اینترنتی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار