حاجیان زاده خبر داد: راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز باهدف بررسی حجاب و عفاف

شرایط جذب دانش آموزان مستعد به حوزه‌ها را فراهم کنیم/بیش از ۳۰ هزار روحانی مبلغ به مدارس در مناسبت‌های مختلف اعزام می‌شوند

تهران (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور از اعزام بیش از ۳۰ هزار روحانی مبلغ به مدارس به مناسبت‌های مختلف خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجیان زاده خبر داد: راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز باهدف بررسی حجاب و عفاف

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا حاجیان زاده در دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با شعار فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری و تربیت تمام ساحتی در ساختمان شهید رجایی و حضور مجازی روسا و مدیران آموزش‌وپرورش برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت همکاری این دو نهاد اظهارکرد: برخی برنامه‌های سند تحول بنیادین برای تحقق، نیازمند همکاری و مشارکت حوزه‌های علمیه در برنامه‌های آموزش‌وپرورش است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: برنامه‌های پنج‌ساله همکاری بین دو نهاد از همکاری آن‌ها در تحقق زیر نظام‌های سند تحول است.

حاجیان زاده از تشکیل کارگروه‌هایی بین دو دستگاه خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه‌ها کار خود را در استان‌ها آغاز کردند و کمیته‌های همکاری در استان‌ها مهم‌ترین پایگاه‌های همکاری بین دو دستگاه هستند.

وی تصریح کرد: در طرح تربیتی امین ۴۵۰۰مبلغ خواهر و برادر در مدارس استقرار دارند و همواره در کنار دانش آموزان هستند و با اولیای آن‌ها نیز ارتباط دارند.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: روحانیون طرح امین به‌عنوان مشاور مذهبی در مدارس استقرار دارند و در امور تربیتی با مدرسه همکاری می‌کنند.

وی بر اهتمام کامل مدیران بر این طرح تأکید و عنوان کرد: در شرایط کرونایی پیشنهاد می‌شود در شبکه شاد روحانیون طرح امین عضو باشد.

حاجیان زاده بابیان اینکه در طول سال تحصیلی و به مناسبت‌های مختلف بیش از ۳۰هزار مبلغ مرد و زن به مدارس اعزام می‌شوند، گفت: تلاش می‌کنیم در مدارس در بخش تربیتی از وجود روحانیون استفاده کنیم.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در رشته علوم و معارف اسلامی متقاضی زیادی داریم لذا باید ظرفیت این‌گونه مدارس را افزایش دهیم، اظهار کرد: باید شرایط برای جذب دانش آموزان مستعد برای جذب در حوزه‌ها را فراهم کنیم.

وی گفت: راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز باهدف بررسی حجاب و عفاف ازجمله برنامه‌ها است و در برنامه سال جدید تحصیلی در قالب تفاهم‌نامه همکاری‌ها انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار