منادی: آموزش‌های سنتی دیگر جواب‌گو نیست

تأمین مسکن فرهنگیان نیازمند کمک ویژه‌ دولت است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور تاکید کرد آموزش‌های سنتی دیگر جواب‌گو نیست و اگر دقت نداشته باشیم، دانش‌آموز از ما جلوتر می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
منادی: آموزش‌های سنتی دیگر جواب‌گو نیست

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا منادی، در میزگرد تخصصی آموزش‌وپرورش و مجلس شورای اسلامی در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور، با اشاره به 3 درخواست از رئیس‌جمهور گفت: درخواست اول، ارائه‌ سیم‌کارت‌های کنترل‌ شده برای دانش‌آموزان است. درخواست دوم نیز اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و درخواست سوم تهیه‌ تبلت برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است و این دستگاه‌ها باید در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار بگیرد.

وی در خصوص همگام بودن مجلس با اجرای سند تحول بنیادین گفت: مجلس در راستای اجرای سند، گام‌های مهمی برخواهد داشت و جلسات تخصصی با مجلس‌شواری اسلامی ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد عدالت آموزشی گفت: با استفاده از شبکه‌ شاد، عدالت آموزشی رو به افزایش می‌رود و پوشش وسیع‌تری پیدا می‌کند. آموزش‌وپرورش، در شرایط اضطراری با ارائه‌ آموزش در شبکه‌ شاد گام مهمی برداشت. ما باید سعی کنیم تا یک نفر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی گفت: نباید از شبکه‌ شاد، تنها برای آموزش دانش آموزان استفاده کرد. آموزش باید تداوم پیدا کند و باید بتوانیم خانواده‌ها را در مسیرهای مختلف آموزش دهیم. همچنین شبکه‌ی شاد در فرهنگ‌سازی کشور نقش مهمی دارد و درعین‌حال می‌تواند عدالت را نیز ایجاد کند.

منادی گفت: آموزش‌های سنتی دیگر جواب‌گو نیست و اگر دقت نداشته باشیم، دانش‌آموز از ما جلوتر می‌رود. معلم آن‌قدر باید به موضوعات مسلط باشد؛ تا بتواند تمام سؤالات آن‌ها را پاسخ بدهد. از سوی دیگر فرهنگیان ما باید مجهز به سواد رسانه‌ای باشند و بدانند آموزش جدا از پرورش نیست.

وی در خصوص اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان گفت: معلم باید تمام فکرش به سمت دانش‌آموزان باشد و نباید شاهد آن باشیم که معلم‌ها با وجود مشکلات مالی، مشغول به کار دوم باشند. همچنین در خصوص مسکن فرهنگیان، نیازمند کمک هیات دولت هستیم. نباید معلمی را داشته باشیم که مستأجر باشد و در این زمینه هم‌کارهای خوبی انجام‌گرفته است اما همچنان به کمک دولت نیازمندیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار