اتمام حجت رهبری درخصوص سند ۲۰۳۰

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کلام رهبری درخصوص سند ۲۰۳۰ بیان کرد رهبری ما را متوجه کردند استکبار جهانی از طریق جنگ نرم قصد نفوذ در آموزش و پرورش را دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اتمام حجت رهبری درخصوص سند ۲۰۳۰

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو، در رابطه با بیانات رهبر انقلاب خطاب به مسئولان آموزش و پرورش اظهار کرد: ایشان سخنانی جامع و کارشناسی داشتند و برای ما بسیار مفید بود. رهبری پیرامون اجرایی سازی سند تحول بنیادین سخنانی را فرمودند و تاکید کردند فلسفه وجودی آموزش و پرورش انسان سازی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به منشأ پیدایش آموزش و پرورش از سوی غرب، افزود: بعد از انقلاب به این نتیجه رسیدند که تحولی بنیادین در آموزش و پرورش ایجاد شود تا نتایجی خوب به بار آورد. رهبر انقلاب فرمودند شما باید نقشه جامع عملی را برای سند در دست داشته و موارد مورد نیاز را اصلاح کنید و همچنین بر لزوم گفتمان سازی سند برای همه اجزای آموزش و پرورش تاکید کردند.

وی مسئله «معلم با کیفیت» در کلام رهبری را متذکر شد و گفت: ایشان چنین معلمی را افسر سپاه پیشرفت کشور دانستند و حفظ جایگاه و منزلت معلمان را یادآور شدند. ایشان همچنین فرمودند معلم با کیفیت باید از راهی درست جذب شود و تنها راه آن، دانشگاه فرهنگیان است.

حسینی جذبِ با کیفیت و صلاحیت نیروها را یادآور شد و تصریح کرد: رهبری همچنین بر عدالت آموزشی تاکید داشتند؛ چه در پهنه جغرافیایی و چه در مدارس دولتی و غیر دولتی و بر لزوم کیفی سازی مدارس دولتی هم تاکید کردند. رهبر انقلاب همچنین به عدالت دیجیتال و آسیب‌های فضای مجازی اشاره کردند و مدارس استعدادهای برتر، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها را مورد اشاره قرار دادند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: رهبری ما را متوجه ساختند استکبار جهانی از طریق جنگ نرم قصد نفوذ در آموزش و پرورش را دارد و ما را از سند ۲۰۳۰ پرهیز دادند. رهبری از نوعی آموزش‌زدگی و سیطره آموزش صرف بر نظام تعلیم و تربیت انتقاد و بر شیوه‌های نوین، جذاب و جامع پرورشی و فرهنگی اشاره داشتند.

وی گفت: کیفیت تعلیم و تربیت در حوزه پرورشی و تعلیم و تربیت تمام ساحتی باید محقق شود و ما باید برنامه ریزی جامع و کیفی تر را در دستور کار قرار دهیم. ما در اشتباهی تاریخی آموزش را از پرورش تفکیک کردیم، درحالیکه این جریان تلفیقی است و اولین کاری که در دستور کار قرار دارد، این است که درس ملی باید رویکرد تلفیقی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار