جزئیات برنامه دوره پیش دبستانی در شرایط قرمز کرونایی در دو هفته آینده اعلام می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای گذراندن پیش دبستانی در شرایط قرمز کرونایی خبر داد و اعلام کرد با توجه به اهمیت دوره پیش دبستان، جزئیات برنامه آن‌ها را در دو هفته آینده اعلام می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برنامه دوره پیش دبستانی در شرایط قرمز کرونایی در دو هفته آینده اعلام می‌شود

رضوان حکیم زاده در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت‌وگو" رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه با رعایت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه دانش آموزان از آموزش ترکیبی بهره می‌گیرند، گفت: فاصله اجتماعی و تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها بر اساس پروتکل است و باید آن‌ها را به گروه‌هایی تقسیم کنیم که امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه دانش آموزان بخشی از آموزش را در گروه‌های کوچک پشت سر گذاشته و بخشی از آموزش در فضای مجازی صورت می‌گیرد، افزود: ممکن است ورود و خروج دانش آموزان یک روز در میان باشد و هر گروه از دانش آموزان در تمامی مقاطع بر اساس تشخیص مدرسه کلاس‌ها را می‌گذرانند.

حکیم زاده با اشاره به جلسه با وزیر که منجر شد آموزش دانش آموزان به صورت ترکیبی اتفاق افتد، افزود: پروتکل‌ها باید سخت گیرانه و منطبق با شرایط مناطق قرمز باشد. مدل ترکیبی بر اساس دستورالعمل از پیش مشخص شده بود و مدرسه به دانش آموزان اطلاع خواهد داد.

وی ادامه داد: بسیاری از مدارس کم جمعیت هستند و در هیچ شرایطی بر اساس پروتکل سخت گیرانه همه دانش آموزان را با هم در مدارس نخواهیم داشت. مهم این است که این پروتکل در بدو ورود رعایت شود و هر دانش آموز از بدو ورود چک می‌شود و تعداد دانش آموزان مطابق استاندارد بوده و ساعت کلاس‌های درس کوتاه تر می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص زنگ تفریح به همین شکل عمل می‌شود و اگر در منطقه‌ای شرایط خاص از سوی وزارت بهداشت اعلام شود، در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیمی دیگر صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که تاکید کرد جداسازی دانش آموزان ابتدایی در زنگ‌های تفریح ناشدنی است، گفت: رعایت پروتکل‌ها دشوار است. کودکان در سنی هستند که باید آموزش‌های خوبی ببینند و به عنوان سفرای سلامت برای خانواده عمل کنند.

حکیم زاده مدرسه رفتن دانش آموزان را در شرایط کرونایی یک فرصت و آن را یک سرمایه گذاری برای آینده عنوان کرد. دانش آموزان باید رفتارهای مناسب را یاد بگیرند و چون در سنی هستند که این رفتارها در آن‌ها نهادینه می‌شود، در آغاز هر روز در مدارس برای کودکان آموزش‌های پیشگیری و مراقبت از کرونا را خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی با اعلام اینکه آموزش‌هایی هم در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، گفت: رهبری از معلمان قدردانی کردند و تلاش آن‌ها را ارزشمند دانستند و درباره رعایت همه مسائل تاکید کردند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص عدالت آموزشی گفت: این موضوع بیش از گذشته نگران کننده است و رهبری از آموزش و پرورش خواستند برنامه‌ای برای دانش آموزانی داشته باشد که دسترسی کمتری به فناوری دارند.

حکیم زاده همچنین از برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای گذراندن پیش دبستانی در شرایط قرمز کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستان، جزئیات برنامه آن‌ها را در دو هفته آینده اعلام می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین از محوریت تلویزیون در این برنامه ریزی سخن گفت و افزود: خانواده‌ها هم آشنا شده و این قشر با برنامه تلویزیونی و سایر برنامه‌ها پیش خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار