موضوع مذاکرات برهم صالح با امانوئل ماکرون چه بود؟

مکرون: به عراق طرحی را برای حمایت از حاکمیتش ارائه کردیم و منتظر موافقت رهبران آن پیش از حمایت از این کشور هستیم/ برهم صالح: به زودی پروژه‌ها و قراردادهای امضا شده میان عراق و فرانسه را اعلام خواهیم کرد

تهران (پانا) - امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که صبح امروز وارد بغداد شد، در یک کنفرانس خبری مشترک با «برهم صالح» همتای عراقی خود حاضر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
موضوع مذاکرات برهم صالح با امانوئل ماکرون چه بود؟

برهم صالح در ابتدای این کنفرانس خبری گفت: ما از حضور رئیس‌جمهور ماکرون در بغداد استقبال می‌کنیم. این دیدار بر اهمیت رابطه میان دو کشور تاکید دارد و ما به توسعه آن امیدواریم. با ماکرون درباره اوضاع عراق و منطقه گفت‌وگو کردم. عراق به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است. ما نمی‌خواهیم که عراق عرصه و کانون درگیری باشد.

وی افزود: ما درباره بسیاری از امور مشترک در راستای خدمت به کشورهایمان و منطقه گفت‌وگو کردیم. غلبه بر تروریسم مستلزم حمایت دوستان و جامعه بین‌الملل است. با ماکرون درباره فعالسازی توافق‌های مشترک میان عراق و فرانسه گفت‌وگو و از نقش پاریس در مبارزه با تروریسم تقدیر کردم.

رئیس‌جمهوری عراق گفت: ما به زودی پروژه‌ها و قراردادهای امضا شده میان عراق و فرانسه را اعلام خواهیم کرد و امیدوارم که سال آینده ماکرون برای مدتی طولانی‌تر میهمان عراق باشند.

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز گفت: فرانسه از عراق و مردم آن حمایت می‌کند. این کشور با چالش‌های اقتصادی و امنیتی و جنگ با داعش که هنوز پایان نیافته است، مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به دخالت‌های خارجی در امور عراق گفت: این دخالت‌های خارجی موجب تضعیف دولت و کشور عراق می‌شود.

ماکرون با اشاره به اینکه به همراه جامعه بین‌الملل از عراق حمایت می‌کند، افزود: این به نفع جامعه بین‌الملل است که از عراق حمایت کند. این کشور دارای خواست و اراده آشکار برای اصلاح امور است. رهبران عراق باید رهبری مرحله انتقالی را در راستای حمایت از حاکمیت کشورشان و تقویت امنیت منطقه برعهده گیرند. ما به عراق طرحی را برای حمایت از حاکمیتش ارائه کردیم و منتظر موافقت رهبران آن پیش از حمایت از این کشور هستیم.

منبع: العالم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار