مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

سلامت و سواد رسانه‌ای دو مقوله مهم در زیست‌بوم جدید آموزش‌وپرورش است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد که در زیست‌بوم جدید در پی اصلاح رویه و سیاستگذاری‌ها هستیم و ادامه داد باید در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و شاخص‌های ارزیابی دقت لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سلامت و سواد رسانه‌ای دو مقوله مهم در زیست‌بوم جدید آموزش‌وپرورش است

علی‌رضا سعدی‌پور در دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در جمع مدیران و رؤسای اداره‌های شهرستان‌ها و مناطق مازندران گفت: «از اساسی‌ترین بحث‌های امروز در آموزش‌وپرورش این است که آموزش و پرورش دیگر سنتی نیست و وارد یک زیست‌بوم جدید شده است که باید بر اساس سند تحول بنیادین به این زیست‌بوم جدید نگریسته و برای آن برنامه‌ریزی شود.»

او با بیان اینکه زیست‌بوم جدید آموزش و پرورش، امروز فعالیت در فضای مجازی و تولید محتوای الکترونیکی است، ادامه داد: «در وضع موجود، آموزش و پرورش یک دستگاه مصرف‌کننده است و باید تبدیل به دستگاه مولد سرمایه انسانی و اجتماعی شود که در واقع وضعیت مطلوب است.»

او ‌در این زمینه، نقش‌آفرینی مدیر و عوامل اجرایی مدرسه برای رسیدن به وضعیت مطلوب مهم برشمرد و تأکید کرد که پیش از آن مدیران اداره‌ها باید پیش‌قدم شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، تأکید کرد که این ساحت‌ها باید به کف مدرسه انتقال داده شود و برای دست‌یابی به آن لازم است که مدیران اهداف هر مقطع تحصیلی را در ابتدای امر بدانند.

سعدی‌پور گفت: «اگر مدرسه را کانون تربیت محله بدانیم و مدرسه را محور تربیت قرار دهیم، موفق خواهیم بود.»

او تأکید کرد که در زیست‌بوم جدید در پی اصلاح رویه و سیاستگذاری‌ها هستیم و ادامه داد: «باید در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و شاخص‌های ارزیابی دقت لازم صورت گیرد.»

سعدی‌پور گفت: «از اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹، در زیست‌بوم جدید تجربه کسب کردیم و در سال تحصیلی جدید، سلامت و سواد رسانه‌ای از اولویت‌های اصلی و توجه به ارتقای آن مورد تأکید است.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران دخالت و نظارت اولیا در زیست‌بوم جدید را مهم برشمرد و آنان را شرکایی خواند که باید در تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی کنند.

سعدی‌پور در تشریح وضعیت جدید آموزش و ‌پرورش، ضمن اینکه تأکید کرد که برای هر سه وضعیت احتمالی قرمز، زرد و سفید کرونایی باید به سرعت تصمیمات لازم گرفته شود، اعلام کرد که حضور مستمر کادر اجرایی در مدرسه همه‌روزه الزامی است و باید حضورشان رصد شود.

او‌ گفت: «مدرسه تعطیل نمی‌شود مگر آنکه ستاد ملی یا استانی مقابله با کرونا، اعلام تعطیلی عمومی کند.»

سعدی‌پور بر رعایت بهداشت مدارس چه از نظر گندزدایی و ضدعفونی کردن چه از نظر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مجددا تأکید کرد که در هر سه وضعیت باید مد نظر باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران به سازمان دانش‌آموزی و فعالیت‌های آن نیز اشاره کرد و از مدیران و رؤسای حاضر خواست که فعالیت‌های این سازمان را جدی بگیرند و برای آن برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارزیابی داشته باشند.

او بر لزوم عضویت ۶۰ درصد دانش‌آموزان هر مدرسه در تشکیلات سازمان دانش‌آموزی تأکید کرد و تحقق آن را عامل مشارکت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف و اجتماعی شدن آموزش و‌ پرورش برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار