نمایندگان اصو‌لگرا در مجلس دنبال چه می‌گردند؟

تهران (پانا) - یک وکیل دادگستری گفت در تاریخ مجلس فعلی می‌ماند، نمایندگان اصولگرا که برای خدمت به مردم آمدند، فقط دنبال کمیسیونی می‌گردند که یا سفر خارجی یا بار اقتصادی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان اصو‌لگرا در مجلس دنبال چه می‌گردند؟

نعمت احمدی، وکیل دادگستری درباره عدم تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و تاثیر آن بر مساله قانونگذاری در کشور گفت: در تاریخ مجلس فعلی باقی خواهد ماند که نمایندگان اصولگرا که برای خدمت به مردم آمدند، فقط دنبال کمیسیونی می‌گردند که یا سفر خارجی یا بار اقتصادی داشته باشد.

او افزود: ببینید که چه تعداد از نمایندگان، کاندیدای کمیسیون‌های امنیت ملی یا اقتصادی شدند. متاسفانه کسانی که تخصص‌های غیر مرتبط دارند، برای این کمیسیون‌ها کاندید شدند و به فکر منفعت خود هستند. اگر هدف خدمت است بهترین کمیسیون باید کمیسیون قضایی باشد زیرا لوایح قضایی را بررسی می‌کند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: قوه مقننه یعنی قوه قانونگذاری و این کمیسیون قضایی است که باید مورد توجه نمایندگان باشد یا اینکه مجلس در راس امور است و باید کمیسیون اصل ۹۰ بهترین کمیسیون باشد؛ یعنی پرمتقاضی‌ترین و بیشترین تقاضا را داشته باشد ولی متاسفانه برعکس آن را می‌بینیم.

نمایندگان مجلس وقتی به مجلس راه پیدا کردند به جای اینکه بدانند هدفشان خدمت است لابد فکر کرده‌اند که خدمت را نمی‌توان در کمیسیون‌های قضایی و اجتماعی و اصل نود انجام داد؛ اما خدمت را در کمیسیون امنیت ملی که سفر خارجه دارد یا کمیسیون بودجه و تفریغ و نیرو و اقتصادی می‌توان انجام داد!

او ادامه داد: ببینید چه تعداد حقوقدان برای کمیسیون قضایی مجلس کاندید شدند؟ می‌گویم حقوقدان زیرا بنده جرات ندارم با بیش از ۴۰ سال وکالت و عضو هیات علمی بودن، خودم را حقوقدان بدانم و حقوق خوان هستم؛ ان‌شاءالله آقایانی که در دادگستری بودند هم حقوقدان هستند. آمار بگیرید ببینید تعداد نمایندگانی که قبلا قاضی بودند و از کسوت قضاوت استفاده کرده و به مجلس راه پیدا کردند؛ اکنون هیچ علاقه‌ای به کمیسیون قضایی ندارند و ببینید چه تعداد از این افراد در مجلس هستند و کاندیدای چه کمیسیون‌هایی شدند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: به هر حال اگر کسی هدفش خدمت باشد، کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و اصل ۹۰ و قضایی هم هست و از این کمیسیون‌ها هم می‌شود به مردم خدمت کرد. کسانی که وارد کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه می‌شوند، کسانی هستند که فرضا وزیر آموزش و پرورش و معلم بوده‌اند و کاندیدای این کمیسیون‌ها می‌شوند یا فرضا روحانی بوده و کاندیدای کمیسیون امنیت ملی می‌شود، در صورتی که این فرد برای کمیسیون اصل ۹۰ باید سواد سیاسی داشته باشد؛ لذا نمایندگانی با تخصص‌های غیر مرتبط وارد کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه و امنیت ملی شده‌اند.

احمدی یادآور شد: در مجلس قبلی ۹۰ نفر از نمایندگان رد صلاحیت شدند و به گفته سخنگوی شورای نگهبان تعداد زیادی از این افراد مسائل اقتصادی داشتند. جالب است چند تن از نمایندگان قبلی در زندانند. هنوز ۱۰۰ روز از این مجلس نگذشته نمایندگان قبلی مجلس زندانند و ببینید نمایندگان کدام یک از کمیسیون‌ها سر از زندان درآوردند.

او گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس وقتی به مجلس راه پیدا کردند به جای اینکه بدانند هدفشان خدمت است لابد فکر کرده‌اند که خدمت را نمی‌توان در کمیسیون‌های قضایی و اجتماعی و اصل نود انجام داد؛ اما خدمت را در کمیسیون امنیت ملی که سفر خارجه دارد یا کمیسیون بودجه و تفریغ و نیرو و اقتصادی می‌توان انجام داد!

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار